Ege Üniversitesi'nin 17 fakültesinden biri olan Tıp Fakültesi, 1955 yılında kurulmuştur. Her yıl 300 civarında yeni öğrenci eğitime kabul edilmektedir. Çağdaş bir tıp eğitiminin verildiği fakültede, eğitim süresi altı yıldır. Fakültenin eğitim dili Türkçedir. Fakültemiz, ülkemizde 2010 yılında başlayan Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyonu programı tarafından akredite edilen ilk sekiz fakülteden biridir. Eğitim programı değerlendirme ve geliştirme çalışmaları süreklidir. Alınan geri bildirimler, tıp eğitimindeki gelişmeler ve ilgili mevzuat göz önüne alınarak programın daha verimli olmasına yönelik sürekli iyileştirmeler yapılmaktadır.
Eğitim planında yer alan bütün dersleri, klinik pratik uygulamaları ve sınavları başarıyla tamamlayan öğrenciler "Yüksek Lisans" derecesinde mezun olmaktadırlar.
6 Yıl , 12 Yarıyıl
[360Akts]
TYYÇ-6
0912 Tıp
Tıpta Yüksek Lisans
Tıp Fakültesi`ne kayıt ve kabul için lise Diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme gerekmektedir.
Türk Yüksek Öğretim Kurumları`nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu`nun belirlemiş olduğu "YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK" kapsamında gerçekleşmektedir. Türkiye`de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal, non-formal) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangış aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi`nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması henüz başlatılmamıştır. Ancak Tıp Fakültesi`nin eğitim planında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akadeemik yılın başında muafiyet sınavı yapılmaktadır. Bu derslerden beklenen yeterliliği sağladığını düşünen öğrenciler muafiyet sınavlarına girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ilgili dersten muaf kabul edilmektedir.
Tıp Fakültesi`nde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir.
Eğitim programı; hekimlik pratiğinde çağdaş uygulamaların temellerini vermek üzere tasarlanmıştır; İlk üç yıl eğitimi sınıf geçme, 4,5 ve intörnlük dönemi ise staj geçme üzerinden değerlendirilmektedir. İlk üç yıl eğitimi Evre 1-4'ü, 4. ve 5. sınıf Evre 5'i, intörnlük dönemi ise Evre 6'yı kapsamaktadır. Evre 1. Tıbbi Bilimlere Giriş: Bu evre 13 hafta sürmektedir ve sistemlerin normal yapı ve fonksiyonlarının anlaşılmasına temel oluşturacak hücrenin yapıtaşları, morfolojisi, döngüsü, vücudun biyolojik dengesi, homeostaz gibi ana kavramlar işlenmektedir. Ayrıca, beceri eğitiminin temelleri atılmakta, bilgisayarın tıp eğitiminde ve günlük yaşamdaki kullanımına yönelik eğitim programı, sağlığı koruma ve geliştirme ve etik ve hukuk kavramları, sağlık kurumları ziyaretleri bu dönemde başlamaktadır. Evre 2. Normal Yapı ve Fonksiyon: Bu evrede, sistemler zemininde entegre edilmiş (yatay) ve klinik örneklerle bağıntılandırılmış (dikey) bir yapılanmayla, vücudun normal yapısının ve işlevlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. İlişkili sistem gruplarının oluşturduğu, 8-13 hafta süreli dört bloktan oluşmaktadır. Evre 3. Patolojilere ve Klinik Bilimlere Giriş: 14 hafta süreli bu evrede, sistem patolojilerine başlamadan önce öğrencilerin yangı, enfeksiyon, enfeksiyon etkenleri ve onkogenez gibi temel patolojik kavramları ve temel farmakolojiyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu evrede, anamnez alma ve fizik muayene becerilerini kazanmaya yönelik teorik dersler, beceri eğitimi ve hastabaşı uygulamalar da yapılmaktadır. Evre 4. Sistem Patolojileri: Bu evrenin temel özelliği, patolojik süreçlerin, sistemler temelinde, yoğun olarak klinik anlam ve bağıntıları vurgulanarak aktarılmasıdır. Evre 2 ile aynı yapılanmayla, 6-11 hafta süreli dört bloktan oluşmaktadır. Evre 5. Klinik Bilimler: 4 ve 5. sınıfta yürütülen staj eğitimi, önceki evrelerde temel tıp bilgilerini klinik bağıntılarıyla kavramış öğrencilerin, öncelikli sağlık sorunlarının yönetiminde gerekli bilgileri tam öğrenmelerini sağlamayı, ağırlıklı olarak problem çözme, ayırıcı tanı, hastaya yaklaşım becerilerini geliştirmelerine uygun ortam hazırlamayı hedeflemektedir. İki yılda toplam 78 hafta sürmektedir. Her biri 13 hafta süren İç Hastalıkları Staj Bloğu, Kardiyopulmoner Sistem ve Enfeksiyon Staj Bloğu, Cerrahi Ürogenital Sistem Staj Bloğu, Duyu Sistemi Staj Bloğu, Kas İskelet Sinir Sistemi ve Davranış Staj Bloğu ve Çocuk Sağlığı Staj Bloğundan oluşmaktadır. Evre 6. İntörnlük: Eğitimin son evresindeki temel amaç, öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarıdır. En kıdemsiz asistanlara benzer şekilde, hasta bakım, tedavi ve izlemine aktif olarak katılırlar ve bu çalışmalarındaki bilgi, beceri ve tutumları ile değerlendirilirler, ayrıca teorik bilgi ölçen sınav yapılmaz. İntörnlüğün süresi 52 haftadır. Eğitim programında yatay entegrasyon yanında toplum sağlığı alan uygulamaları, etik-hukuk, beceri, mesleksel yabancı dil, ultrason eğitimi gibi alanlarda dikey koridorlar şekilnde eğitimler devam etmektedir. İkinci sınıfta başlayan simüle hasta laboratuvarındaki eğitim programı örnek oluşturan bir modeldir. Öğrencilere ilgi duydukları alanlarda öğretim üyesi ile bire bir çalışma olanağı veren Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM), ikinci ve üçüncü sınıflarda zorunludur. Temel ve mesleksel yabancı dil dersleri ile öğrencilerimizin uluslararası kaynakları ve literatürü izlemelerine olanak sağlanması hedeflenmektedir. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde özgün bir model olan Araştırma Eğitimi Programı’na (AEP) katılmak isteyen öğrenciler, birinci sınıfın sonunda başvururlar. Bu eğitim programıyla Tıp Fakültesi'nin temel amacı; bilim ve toplumdaki gelişmeler ile hekimlik uygulamalarını bütünleştirip toplumun sağlık sorunlarına yüksek nitelikli sağlık hizmeti ile cevap verebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, mesleki yaşamı boyunca bildiklerinden daha fazlasını öğrenme isteği ve becerisi kazanmış, bilimsel gelişmelere katkıda bulunabilecek yeterlik ve yetkinlikte hekimler yetiştirmektir.
Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı`nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı`na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.
Tıp Doktoru diplomasını alan mezunlar Temel Tıp Bilimleri Bölümü`nde "Doktora"; Temel, Dahili veya Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü`nde "Tıpta Uzmanlık" programlarına başvurabilirler.
Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tıp Fakültesi' nin ilk üç yılında (preklinik yıllarda) sınav sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşur: 1. İlk üç yıl eğitiminde uygulanan sınavlar: 1.1.Blok Yazılı Sınavı (BYS): Bloğun sonunda çoktan seçmeli sorularla yapılır. Bu sınavın amacı öğrencilerin blok konularındaki bilgi ve kavrama düzeyi ile bunların olgu ve problemlere uygulanabilme düzeyini değerlendirmektir. Blok sınavları en az 100 en fazla 200 sorudan oluşur ve bloğun bitimindeki sınav haftasının son üç günü içerisinde yapılır. Öğrencinin bir bloktan başarılı sayılması için BYS'da en az % 50 performans göstermesi gerekir. BYS'ları blok sonu sınav notuna %50 oranında etkilidir. BYS'larında %50'den düşük performans gösteren öğrenciler diğer sınavlardaki notları ne olursa olsun yıl sonunda blok sınavının bütünlemesine kalırlar. Bunda da başarısız olan öğrenciler bir sonraki yıl bloğu tekrarlar. 1.2. Blok Uygulama Notu (BUN): İlk üç yıl eğitim programındaki Evrelerin blokları kapsamında üretilen nottur. Öğrencilerin dikey koridor eğitimleri ile anabilim dallarının laboratuar ve demonstrasyon oturumlarının uygulamalı sınavları ya da ödev, doğrudan gözlem gibi sınama araçları ile değerlendirilmelerinden elde ettikleri, blok kapsamındaki uygulamalara ilişkin nottur. Tüm uygulama sınavları ya da diğer sınama araçlarından elde edilen notlar yürütme kurulu tarafından önceden belirlenen oranlarda ağırlıklı ortalaması alınarak tek bir puana (BUN) dönüştürülür. Öğrenciler her bir uygulama sınavı ya da değerlendirmeden en az % 60 performans göstermek zorundadırlar. Bu performansı gösteremeyen öğrenciler teorik sınav notları ne olursa olsun o uygulama alanında bütünlemeye kalırlar. BUN'nun blok sonu notuna oranı % 30'dur. Bu notun içinde beceri ya da diğer pratikler için bir alt baraj aranmaz. BYS (% 50) ve BUN'nun (% 30) katkısıyla öğrencinin blok sonu notu oluşturulur. Blok sonu notunun ağırlıklı blok başarı düzeyine etkisi % 80'dir. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından geçerli sayılan mazereti olmaksızın uygulamaların ve beceri oturumlarının en az % 80' ine katılmayan öğrencilerin blok uygulama notu hesaplanmaz. 2. Blok ara sınavları (BAS): Her iki ya da üç haftada bir yapılan, 10-20 adet, kısa cevaplı metin tipi, eşleştirmeli sorular, hasta yönetimi problemleri, şema ya da senaryo kullanılan kısa süreli (30-45 dk) sınavlardır. Bu sınavların amacı öğrencilerin kavrama, bildiklerini problem çözmede kullanma, analiz ve sentez yetkinliklerini sınamak ve öğrenciye zayıf ve güçlü yönlerini göstermektir. BAS'larda % 50 performans gösterme şartı aranmaz. Blok kapsamındaki BAS'ların ortalaması BAS başarı düzeyi olarak adlandırılır ve ağırlıklı blok başarı düzeyine katkı oranı %20'dir. 3. Blok zamanlamasından bağımsız yapılan (dikey) sınav: Gelişim sınavı: Gelişim sınavı, yılda üç kez yapılmaktadır ve fakültenin tüm eğitim öğretim hedeflerini kapsayan bir son sınav olarak tanımlanabilir. Öğrencilerin, bu uygulamayla, hangi tema ve disiplinde ne türden güçlü ve zayıf yönleri olduğunu görmesi, önlerindeki dönemde neleri öğrenecekleri, kendilerinden ne beklendiği konusunda fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Gelişim sınavı Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde her yıl en az 3 kez çoktan seçmeli sorularla yapılır. Bu sınavlarda öğrencilerin bireysel gelişimlerinin izlenmesi hedeflenir ve fakültenin evre, blok, tema ve alt temalara ayrılan öğrenim hedefleri sınanır. Öğrenci yılda en az bir ve mezun oluncaya kadar en az 11 gelişim sınavına girmekle yükümlüdür. Öğrencinin mezun olabilmesi için en az 11 gelişim sınavından başarılı olması gerekmektedir. Öğrencilerin yıl sonu başarı notu en az 60 olmalıdır. Bu düzeyin altında kalan öğrenciler, başarısız oldukları birimden ya da birimlerden bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sonucunda 60'ın altında performans gösteren tüm öğrenciler yılı tekrar ederler. Staj Bloklarında uygulanan sınavlar: Staj Bloğu Yazılı Sınavı (SBYS): Staj bloğunun sonunda çoktan seçmeli en az 100 en fazla 200 sorudan oluşur ve staj bloğun bitiminde (13. haftanın son üç günü içerisinde) yapılır. Öğrencinin bir bloktan başarısız sayılmaması için SBYS'den en az %50 performans göstermesi gerekir. SBYS'leri blok sonu başarı düzeyine %60 oranında etkilidir. SBYS'lerinde %50'den düşük performans gösteren öğrenciler diğer sınavlardaki notları ne olursa olsun yıl sonunda staj bloğu sınavının bütünlemesine kalırlar. Bunda da başarısız olan öğrenciler bir sonraki yıl staj bloğunu tekrarlar. Klinik Rotasyon Notu (KRON): Staj bloklarının içinde yer alan her klinik rotasyon sonunda yapılan sözlü sınavlarından ve değerlendirmelerden üretilen nottur. Sözlü sınavda öğrencilerin klinik problem çözme becerileri değerlendirilir ve hasta başında ve/veya sanal olgular üzerinden uygulanır. Tüm sözlü sınavları ya da diğer sınama araçlarından elde edilen notlar yürütme kurulu tarafından önceden belirlenen oranlarda ağırlıklı ortalaması alınarak tek bir puana (KRON) dönüştürülür. Öğrenciler her bir sözlü sınavı ya da değerlendirmeden en az % 60 performans göstermek zorundadırlar. KRON'un Staj Bloğu Başarı Düzeyine etkisi % 40'dır. %60'tan düşük performans gösteren öğrenciler diğer sınavlardaki notları ne olursa olsun o klinik rotasyon sözlüsünün bütünlemesine kalırlar. Bunda da başarısız olan öğrenciler bir sonraki yıl staj bloğunu tekrarlar. Öğrencilerin Staj Bloğu Başarı Düzeyleri en az % 60 olmalıdır. Bu düzeyin altında kalan öğrenciler, başarısız oldukları birimden ya da birimlerden bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sonucunda % 60'ın altında performans gösteren tüm öğrenciler staj bloğunu tekrar ederler.
Toplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra T.C. Sağlık Bakanlığı onayı ile alırlar.
Tam Zamanlı
Dekan: Prof. Dr. Rüçhan SERTÖZ Adres: Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı, 35100 Bornova, Izmir Tel : 0 232 390 31 01 Faks : 0 232 388 11 15 E-posta: ruchan.sertoz@ege.edu.tr AKTS/DS Koordinatörü: Prof. Dr. E. Serra KAMER Adres: Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı, 35100 Bornova, İzmir Tel : 0 232 390 31 01 Faks : 0 232 388 11 15 E-posta: serra.kamer@ege.edu.tr
Yaklaşık 2000 yataklı eğitim hastanesinde tam donanımlı ve yaklaşık 100-300 kapasiteli 8 adet amfi, 50-75 öğrenci kapasiteli 16 adet küçük sınıf bulunmaktadır. Dekanlığa bağlı Ege Medya Eğitim ve Ders Araçları Birimi'nde (EMEDA), fakülte bünyesinde her tür odyovizüel donanımın çevrimiçi veya gerçek ortamlarda eğitimde kullanımı sağlanmaktadır. Beceri eğitiminin birebir maketler üzerinde gerçekleştirildiği Klinik Beceri Laboratuarları; multidisipliner interaktif öğrenmenin yürütüldüğü Entegre Öğrenim Alanları; tümü lokal ağa ve internete bağlı 80 adet kişisel bilgisayarın bulunduğu Bilgisayar Laboratuarı; her disipline ait temel kitaplara, 200'den fazla dergiye, Medline ve elektronik dergilere ulaşımı sağlayan Fakülte Kütüphanesi, 24 saat hizmet veren Acil Servisi ve çeşitli sağlık merkezleri ile yürütülen toplum sağlığı alan eğitimi olanakları ile Fakülte çağdaş bir eğitim sürdürmektedir.
1 | "Sağlık Hizmeti Sunucusu-Hekim" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; birey ve toplum odaklı sağlık hizmetleri sunumu için gereken temel, klinik, davranış ve sosyal bilimlere ait bilgileri, becerileri ve tutumları edinip kullanır. |
2 | "Sağlık Hizmeti Sunucusu-Hekim" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını yerine getirir ve bu uygulamaları kayıt altına alır. |
3 | "Sağlık Hizmeti Sunucusu-Hekim" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek, gereken durumlarda diğer sağlık çalışanlarından ve kurumlarından sevk zincirini çalıştırarak uygun şekilde yardım ister. |
4 | "Sağlık Hizmeti Sunucusu-Hekim" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik görevini iyi hekimlik uygulamaları ve etik ilkeler bağlamında hiçbir ayrım gözetmeden yapar. Mesleksel sorumluluklarını, insani değerleri ön planda tutarak hukukî metinleri de gözeterek hasta ve çalışan güvenliğini ve mahremiyetini koruyarak gerçekleştirir. |
5 | "Sağlık Hizmeti Sunucusu-Hekim" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik uygulamaları sırasında akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır. Hastalarının tanı ve tedavisini kanıta dayalı tıp ilkelerine göre planlar ve uygular. |
6 | "Sağlık Savuncusu" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; bireylerin ve toplumun sağlık düzeyini, bunu etkileyen faktörleri ve sağlık ihtiyaçlarını uygun yöntem ve araçlarla değerlendirerek tanımlayıp izler, geliştirilmesi için gereken uygulamaları yapar. |
7 | "Sağlık Savunucusu" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve danışmanlık süreçlerini planlar ve yürütür, sağlık otoritelerine önerilerde bulunur. |
8 | "Sağlık Savuncusu" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sağlığı etkileyen tüm ulusal ve uluslararası politika ve uygulamaları gelişim süreçleri içinde ayırt eder. Bu uygulamaların toplum sağlığına olası etkilerini değerlendirerek katkı sağlayan uygulamaları bilimsel zeminde savunur. |
9 | "Sağlık savuncusu” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sağlık hakkına ulaşmada, fırsat eşitliği sağlanması ve sağlık hakkına erişim gibi temel etik ilkeleri savunur. |
10 | "Sağlık savuncusu” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanlarının haklarını destekler ve savunur. |
11 | "Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sağlık hizmeti sunarken karşısına çıkan etik, idari ve hukuki durumları yönetir. Hekimlik görev ve yükümlülüklerini tıp etiği ilkeleri ile hak ve yasal sorumlulukları gözeterek yerine getirir. |
12 | "Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hastayı bir bütün olarak düşünerek nitelikli sağlık hizmetini iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde kararlı bir şekilde yerine getirir. |
13 | "Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; bilişsel, duygusal ve sosyal özelliklerini dikkate alarak hekimlik uygulamalarındaki performansını değerlendirir. |
14 | “Lider-Yönetici” Olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sorumluluk alanı çerçevesinde, görev yaptığı sağlık birimini, sağlık hizmet sunumuna ayrılan kaynakları, insan gücünü ve ilişkileri toplum yararına en uygun şekilde kullanır ve yönetir. |
15 | “Lider-Yönetici” Olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; sağlık hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde etkinliğin artırılmasını hedefleyen sorumluluk alanındaki çalışmalara liderlik eder. |
16 | “Ekip Üyesi” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; içinde yer aldığı ekiplerde, mesleksel sorumluluk ve görevlerini kendisinin ve diğer üyelerin görev tanımlarını bilerek, uyum içinde, ekibin sağlığını ve başarısını ön planda tutarak, eksiksiz olarak yerine getirir. |
17 | “Ekip Üyesi” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; bilgi, beceri ve deneyimlerini meslektaşları, hekim adayları ve diğer sağlık çalışanlarının mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak düzeyde, etkili bir şekilde paylaşır, gerektiğinde danışmanlık yapar. |
18 | “İletişimci” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde öncelikle Türkçeyi ve literatürde kullanılan en az bir yabancı dili yetkin bir şekilde kullanır. |
19 | “İletişimci” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; içinde yer aldığı ekiplerde, hasta, hasta yakınları, meslektaşları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli bir mesleksel iletişim zemini oluşturur |
20 | “İletişimci” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik uygulamaları sırasında gereksinim duyduğu bilgileri, etik ilkeler çerçevesinde, hastalar ve hasta yakınları, hekimler, diğer sağlık çalışanları ve kayıtlardan kişisel veri güvenliğini sağlayacak şekilde toplar, kullanır ve paylaşır. |
21 | “İletişimci” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hizmet verdikleri birey ve gruplarla hiç bir ayrım yapmadan güven ve saygıyı gözeten nitelikli iletişim kurar. |
22 | “İletişimci” olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik uygulamalarında hasta merkezli bir yaklaşım göstererek hastayı tanı, tedavi, izlem ve rehabilitasyon süreçleri konusunda bilgilendirir ve karar verme mekanizmalarına ortak eder. |
23 | “Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik görevinin gerektirdiği güncel bilgi kaynaklarını ve sağlık teknolojilerini kullanır. |
24 | “Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; bilgileri ve bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirir, bağımsız öğrenme becerilerini kullanarak ve mesleki deneyimleriyle kendisini geliştirir |
25 | “Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni bilgilerin oluşturulması, geliştirilmesi, paylaşılması ve uygulanmasına katkıda bulunur. |
26 | “Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren” Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik uygulamalarında kanıta dayalı tıp ilkelerini kullanır. |
27 | "Yaşam Boyu Öğrenen" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; eğitimi sırasında edindiği bilgi, beceri ve tutum geliştirme yollarını bilir ve hekimlik yaşamı boyunca sürdürerek kullanır. |
28 | "Yaşam Boyu Öğrenen" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; kendi öğrenme, çalışma süreçleri ve kariyeri dahil kişisel gelişimini etkin bir şekilde yönetir. |
29 | "Yaşam Boyu Öğrenen" olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu; hekimlik yaşamı boyunca sürekli mesleksel gelişimi ilke edinir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100001012006 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
100001022006 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
100001042024 | Türkçe | ENTEGRE BLOK DERSLER | Zorunlu | 32 | 12 | - | 38 | |
100001062002 | Türkçe | BİLGİSAYAR | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
100001072003 | Türkçe | EVRE 1 ENTEGRE BLOK 1 | Zorunlu | 13 | 6 | - | - | |
100001082003 | Türkçe | EVRE 2 ENTEGRE BLOK 1 | Zorunlu | 10 | 6 | - | - | |
100001092003 | Türkçe | EVRE 2 ENTEGRE BLOK 2 | Zorunlu | 9 | 4 | - | - | |
100001102010 | İngilizce | YABANCI DİL I | Zorunlu | 4 | - | - | 4 | |
100001122021 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
100001142024 | Türkçe | ÖZEL ÇALIŞMA MODÜLÜ | Zorunlu | - | - | - | - | |
Toplam | 77 | 28 | 0 | 50 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100000922006 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
100000942006 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
100000962010 | İngilizce | YABANCI DİL II | Zorunlu | 4 | - | - | 4 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 8 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100002012004 | Türkçe | EVRE ENTEGRE BLOK DERSLER | Zorunlu | 39 | 9 | - | 60 | |
100002022004 | Türkçe | EVRE 2 ENTEGRE BLOK 3 | Zorunlu | 14 | 4 | - | - | |
100002032004 | Türkçe | EVRE 2 ENTEGRE BLOK 4 | Zorunlu | 10 | 2 | - | - | |
100002042004 | Türkçe | EVRE 3 ENTEGRE BLOK 1 | Zorunlu | 15 | 3 | - | - | |
Toplam | 78 | 18 | 0 | 60 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100003012005 | Türkçe | EVRE ENTEGRE BLOK DERSLER | Zorunlu | 46 | 6 | - | 56 | |
100003022007 | Türkçe | EVRE 4 ENTEGRE BLOK 1 | Zorunlu | 15 | 1 | - | - | |
100003032007 | Türkçe | EVRE 4 ENTEGRE BLOK 2 | Zorunlu | 8 | 1 | - | - | |
100003042007 | Türkçe | EVRE 4 ENTEGRE BLOK 3 | Zorunlu | 11 | 2 | - | - | |
100003052007 | Türkçe | EVRE 4 ENTEGRE BLOK 4 | Zorunlu | 12 | 2 | - | - | |
100003062005 | Türkçe | ÖZEL ÇALIŞMA MODÜLÜ | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
CHA001 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE AİLE EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
Toplam | 93 | 12 | 0 | 60 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MDSD04 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - IV | - | - | - | - | ||
Toplam | 0 | 0 | 0 | |||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
10120001T11419 | Türkçe | İÇ HASTALIKLARI STAJ BLOGU | Zorunlu | 13 | 14 | - | 20 | |
SEÇMELİ-TIP-4-SINIF | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU TIP FAKÜLTESİ 4.SINIF | Seçmeli | - | - | - | 40 | |
Toplam | 13 | 14 | 0 | 60 | ||||
9. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100005232012 | İngilizce | ÇOCUK SAĞLIĞI STAJ BLOĞU | Zorunlu | 13 | 14 | - | 20 | |
SEÇMELİ-TIP-5.SINIF | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU TIP FAKÜLTESİ 5.SINIF | Seçmeli | - | - | - | 40 | |
Toplam | 13 | 14 | 0 | 60 | ||||
11. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100006012001 | Türkçe | GENEL CERRAHİ | Zorunlu | - | 3 | - | 5 | |
100006021994 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIGI VE HASTALIKLARI | Zorunlu | - | 7 | - | 10 | |
100006032020 | Türkçe | KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM | Zorunlu | - | 5 | - | 5 | |
100006041994 | Türkçe | İÇ HASTALIKLARI | Zorunlu | - | 7 | - | 10 | |
100006052019 | Türkçe | KIRSAL HEKİMLİK | Zorunlu | - | 5 | - | 5 | |
100006071994 | Türkçe | ACİL SERVİS | Zorunlu | - | 3 | - | 6 | |
100006092001 | Türkçe | SEÇMELİ | Zorunlu | - | 3 | - | 5 | |
100006112002 | Türkçe | GÖĞÜS HASTALIKLARI | Zorunlu | - | 2 | - | 2 | |
100006122002 | Türkçe | KARDİYOLOJİ | Zorunlu | - | 2 | - | 2 | |
100006162019 | Türkçe | AİLE HEKİMLİĞİ | Zorunlu | - | 5 | - | 5 | |
100006182020 | Türkçe | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 3 | 42 | 0 | 60 | ||||
SEÇMELİ-TIP-4-SINIF - SEÇMELİ DERS GRUBU TIP FAKÜLTESİ 4.SINIF | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
10120002T11421 | Türkçe | CERRAHİ - ÜROGENİTAL SİSTEM STAJ BLOGU | Seçmeli | 13 | 14 | - | 20 | |
10120002T11423 | Türkçe | KARDİYOPULMONER SİSTEM VE STAJ BLOGU | Seçmeli | 13 | 14 | - | 20 | |
SEÇMELİ-TIP-5.SINIF - SEÇMELİ DERS GRUBU TIP FAKÜLTESİ 5.SINIF | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
100005242012 | Türkçe | KAS İSKELET SİNİR SİSTEMİ VE DAVRANIŞ STAJ BLOĞU | Seçmeli | 13 | 14 | - | 20 | |
100005252012 | Türkçe | DUYU SİSTEMİ STAJ BLOĞU | Seçmeli | 13 | 14 | - | 20 |