Yaklaşık 300 öğrencinin eğitim gördüğü bölümümüz 1998' den bu yana eğitim vermektedir.
Eğitim planında yer alan bütün dersleri başarı ile tamamlayan öğrenciler Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında yüksek lisans derecesi alırlar.
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
TYYÇ-7
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertickaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve cnal sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Eğitim programı eğitim ve bilgisayar konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır.
Bölüm mezunları Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak istihdam edilmektedir.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri lisans programında iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize sınavları yapılmaktadır. Vize sınavları notları öğrencinin dersteki başarı notunun yüzde kırkını oluşturur. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilere cnal sınavları uygulanır. Dersten başarılı sayılmak için önkoşul olarak öğrencilerin cnal sınavından en az 60 ya da daha yüksek puan almaları gerekmektedir, aksi takdirde vize notları dikkate alınmaksızın dersten kalırlar. Final sınavında başarılı olan öğrencilerin cnal sınavı notları, başarı notlarının yüzde altmışını oluşturur. Staj gibi vize ve cnal sınavı olmayan derslerin değerlendirmesi öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi yoluyla yapılır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Baskan: Prof. Dr. Eralp H. ALTUN Tel :+90 232 311 33 74 E-mail: eralp.altun@ege.edu.tr ECTS Koordinatorü. Dr. Öğr. Üyesi Y. Deniz ARIKAN Tel :+90 232 373 35 75 E-mail : deniz.arikan@ege.edu.tr Adres Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü 35100, Bornova, Tel : +90 232 373 35 75 Fax : +90 232 373 47 13 E-Mail :egitim@egitim.ege.edu.tr
Toplam 110 bilgisayardan oluşan 3 laboratuvarımız bulunmaktadır.
1 | Bilişim teknolojileri öğretiminde çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilme |
2 | Eğitim teknolojisi alanında bilimsel araştırma yapabilme |
3 | Öğrenen gereksinimlerine uygun olan öğretim ortamlarının tasarımını yapabilme |
4 | BÖTE alanındaki gelişmeleri izleyerek bunları mesleğinde kullanabilme |
5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
6 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini BÖTE alanında kullanabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9404005012019 | Türkçe | Öğretım Teknolojısınde Kuram | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
9404005032021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
BİL.veÖĞR.TEKN.SDG1 | Türkçe | Bılgısayar ve Öğretım Teknolojılerı eğıtımı Tezlı Yüksek Lısans SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 21 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
94SE040052023 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
BİL.veÖĞR.TEKN.SDG2 | Türkçe | Bılgısayar ve Öğretım Teknolojılerı eğıtımı Tezlı Yüksek Lısans SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 6 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
BİL.veÖĞR.TEKN.SDG1 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri eğitimi Tezli Yüksek Lisans SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9404005052019 | Türkçe | İnsan-Bılgısayar Etkıleşımı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9404005112019 | Türkçe | Verı Toplama ve Çözümleme | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9404005132019 | Türkçe | Harmanlanmış Öğrenme Tasarımları ve Uygulamaları | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9404005172020 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerınde Yenı Eğılımler I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9404005192021 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9404005232023 | Türkçe | Teknolojı ve Yetışkın Öğrenen | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
BİL.veÖĞR.TEKN.SDG2 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri eğitimi Tezli Yüksek Lisans SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9404005042019 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Eğıtım ve Uygulamaları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9404005062019 | Türkçe | Bılgısayar Bılımı Eğıtımı ve Algorıtmık Düşünme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9404005082021 | Türkçe | Uzaktan Eğıtımde Kuram | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9404005142019 | Türkçe | Çokluortam Temellı Öğretım Tasarımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9404005202020 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerınde Yenı Eğılımler II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9404005222020 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerıne Yönelık Proje Gelıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |