Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuş (15.04.2011 tarih ve 27905 sayılı Resmi Gazete), 2015-2016 eğitim öğretim yılında işlerlik kazanmıştır (28.08.2015). Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 24/02/2017 tarihli ve 14270 sayılı yazısı ile kurulmuş olup, 2020-2021 eğitim öğretim yılından itibaren Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans Programı yürütülmeye başlanmıştır
Yüksek Lisans
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0915
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi )
Yüksek lisans programına, yazılı bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat yapılarak öğrenci alınır. Tezli yüksek lisans programlarına, güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. Tezli yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler ve aday değerlendirme ölçütleri anabilim dalı kurullarının önerileri dikkate alınarak enstitü kurulunca karara bağlanır ve Senatonun onayına sunulur. Bu bilgiler, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen tarihlerde ilan edilir. Bu ilanda; başvuru için istenen belgeler, başvuru tarih ve koşulları, her bir program için aday öğrencilerde aranan nitelikler, aday değerlendirme ölçütleri ile adayların yazılı bilimsel değerlendirmeye ve/veya mülakata girecekleri tarih, saat, yer ve diğer hususlar belirtilir. Bir öğrencinin en fazla kaç programa başvurabileceği enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Adayların başvuru yapabilmeleri için, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından en az 60 puan veya YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 50 puan ya da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından 50 puana eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir. Ancak tamamen yabancı dilde öğretim yapan programlara başvuran adayların Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından 70 ya da YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 60 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puana eş değer bir puan almış olmaları gerekir. Son 3 yıl içerisinde Yüksek Lisans programının yürütüleceği tümüyle yabancı dilde eğitim veren bir yükseköğretim kurumundan veya programından mezun olduğunu belgeleyen adaylardan yabancı dil belgesi aranmaz. Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların değerlendirilmesinde ALES puanı, lisans not ortalamasına ek olarak yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat yöntemi kullanılır. Yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat ölçme yöntemlerinden hangisinin ya da hangilerinin kullanılacağı anabilim dalı kurulunun önerisi, enstitü yönetim kurulu kararı ve Senato onayı ile belirlenir. Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların değerlendirilmesinde kullanılacak yerleştirme puanının hesaplanmasında ALES puanının, lisans not ortalamasının, yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat değerlendirmesinin katkıları şu şekildedir. *Tezli yüksek lisans programlarına başvuran T.C. ve KKTC uyruklu adayların hem mülakat hem de yazılı bilimsel değerlendirme yapılması durumunda yerleştirme puanının (Uzaktan eğitim programları dahil) hesaplanmasında ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i mülakat notunun %10’u, yazılı bilimsel değerlendirme notunun %15’ inin toplamıdır. *Tezli yüksek lisans programlarına başvuran T.C. ve KKTC uyruklu adayların sadece mülakat veya sadece yazılı bilimsel değerlendirme yapılması durumunda yerleştirme puanının (Uzaktan eğitim programları dahil) hesaplanmasında ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i (sadece mülakat yapılırsa) mülakat notunun %10’u, yazılı bilimsel değerlendirme notunun %25 (sadece yazılı bilimsel değerlendirme yapılırsa) toplamıdır. Yazılı bilimsel değerlendirmeye ve/veya mülakata girmeyen veya yazılı bilimsel değerlendirme notu ve/veya mülakat notu 50’nin altında olan adaylar için yerleştirme puanı hesaplanmaz ve bu adaylar başarısız sayılır. Hem yazılı bilimsel değerlendirme hem de mülakat yapılması durumunda önce yazılı bilimsel değerlendirme sonra mülakat yapılır ve yazılı bilimsel değerlendirmeye katılmayan aday mülakata alınmaz. Tezli yüksek lisans programlarında yerleştirme puanı 60 ve üzerinde olan adaylar, puanlarına göre en yüksekten başlayarak sıralanır. Kontenjan dahilindeki adaylar başvurdukları programlara kesin kayıt hakkı kazanır.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Yüksek Lisans Programının amacı; ileri fizyoterapi ve rehabilitasyon temel bilgi ve becerisine sahip, Bilim Uzmanı kimliğini taşıyabilecek fizyoterapistler yetiştirmektir. Program, fizyoterapistlerin hem klinik hem de akademisyenlik alanlarında uzman ve yetkin olma bilgi ve becerisine sahip olması, alanındaki bilimsel gelişmeleri takip etmesi amaçlamaktadır. Programdan mezun olan öğrencinin; bilgi ve becerilerini gözden geçirerek edindiği teorik bilginin uygulamaya aktarılmasında ve alanındaki problemlere yönelik araştırma sorularına yanıtlar aramada yeterli ve eleştirel düşünebilme kapasitesinde olması hedeflenmektedir. sunum becerisini geliştirme, alanındaki ve alanında araştırma bilgi ve becerisine sahip fizyoterapistler yetiştirmektir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans programlarında temel tıp bilimleri, fizyoterapi ve rehabilitasyon ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler yanı sıra seçmeli dersler de bulunmaktadır.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yüksek lisansını bitirmiş uzman fizyoterapistler, kamu özel hastanelerde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, fizik tedavi ve rehabilitasyon dal merkezlerinde, belediyelerde, sağlıklı yaşam merkezlerinde, yaşlı bakım merkezlerinde, özel kliniklerde, termal ve kaplıca kür merkezlerinde, spor kulüplerinde, evde bakım merkezlerinde, kendilerine ait egzersiz danışmanlığı merkezlerinde çalışabilir, üniversitelerde akademik kariyerine devam ederek, akademisyen olarak görev yapabilirler
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir yazılı bilimsel değerlendirme sınavı ve /veya mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Yüksek lisans programı öğrencileri, “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ne uygun olarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda, öğrenimleri boyunca zorunlu ve seçmeli dersler, en az bir seminer ve tez çalışmasını kapsayan toplam en az 120 AKTS’lik dersi başarı ile geçmek zorundadır. Öğrenci 60 AKTS’lik derslerini başarı ile tamamladıktan sonra danışmanı kontrolünde yüksek lisans tez önerisi vermeli ve yüksek lisans tezini başarı ile tamamlamalıdır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ege Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Ölçme Değerlendirme Kılavuzu dikkate alınarak ‘Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yüksek lisans programı öğrencileri, “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ne uygun olarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda, öğrenimleri boyunca zorunlu ve seçmeli dersler, en az bir seminer ve tez çalışmasını kapsayan toplam en az 120 AKTS’lik dersi başarı ile geçmek zorundadır. Öğrenci 60 AKTS’lik derslerini başarı ile tamamladıktan sonra danışmanı kontrolünde yüksek lisans tez önerisi vermeli ve yüksek lisans tezini başarı ile tamamlamalıdır.
Tam Zamanlı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Serkan BAKIRHAN Adres: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi - Bornova/İzmir Tel: (0232) 311 1933 Fax: (0232) 342 79 75 E-posta:serkan.bakirhan@ege.edu.tr Program Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi. Mehmet ÖZKESKİN Adres: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi - Bornova/İzmir Tel: (0232) 311 1933 Fax: (0232) 342 79 75 E-Posta: mehmet.ozkeskin@ ege.edu.tr
Bölüm’de 1 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere 3 Öğretim Üyesi görev yapmaktadır. Bölüme ait 2 adet fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama salonu (1 elektrotroterapi uygulama salonu ve 1 fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama salonu) mevcuttur. Uygulama alanı olarak; Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Sağlık Bakanlığı’na bağlı eğitim-araştırma hastaneleri, devlet hastaneleri, özel hastaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, fizik tedavi ve rehabilitasyon dal merkezleri, yerel yönetimlere ait sağlık kuruluşları, spor-kulüpleri, huzurevleri kullanılmaktadır
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek için literatür tarar, bilimsel gelişmeleri takip eder, analiz eder ve eleştirir. |
2 | Bilimsel araştırmalar için hipotez belirler, çalışmanın gerçekleştirilmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirler, proje planlar ve ilgili projelerde görev alır |
3 | Bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçları yorumlar, analiz eder |
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili uygun değerlendirme yöntemlerini kullanarak, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar ve uygular. |
5 | Bilimsel araştırma sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar. |
6 | Yasal haklar, mesleki etik ve deontolojik prensipleri dikkate alarak fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve uygulamalarını profesyonel düzeyde ve bağımsız olarak gerçekleştirir. |
7 | Sağlık hizmeti alan bireyler ve sağlık hizmeti veren multidisipliner ve interdisipliner ekip üyeleri ile iletişim ve işbirliği sağlar. |
8 | Klinik ve akademik düzeyde bilgi ve tecrübelerini sentezleyerek, alanıyla ilgili üretken, yaşam boyu öğrenmeyi uygulayan klinik ve akademik düzeyde görev alabilecek fizyoterapistlerin yetiştirilmesine destek verir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9385005012020 | Türkçe | Ortopedık Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
9385005032020 | Türkçe | Nörolojık Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
9385005052020 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı ve Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
FIZ.VE.REH.TYL.SDG.1 | Türkçe | Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon Tezlı Yüksek Lısans SDG 1 | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 9 | 4 | 0 | 12 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9385005002020 | Türkçe | Ortopedık Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
9385005022020 | Türkçe | Nörolojık Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
FIZ.VE.REH.TYL.SDG.2 | Türkçe | Fızyoterapı ve Rehabılıtasyon Tezlı Yüksek Lısans SDG 2 | Seçmeli | - | - | - | - | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 6 | 4 | 0 | 14 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
FIZ.VE.REH.TYL.SDG.1 - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans SDG 1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9385005042020 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | 1 | - | 6 | |
9385005062020 | Türkçe | Ağrı Kontrolünde Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005072020 | Türkçe | Artroplastıde Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 6 | |
9385005082020 | Türkçe | İnme ve Fızyoterapısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9385005092020 | Türkçe | Kardıyopulmoner Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9385005102020 | Türkçe | Spor Yaralanmaları ve Fızyoterapısı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 6 | |
9385005112020 | Türkçe | Tamamlayıcı Terapıler | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005122020 | Türkçe | Üst Ekstremıte Yaralanmalarında Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9385005132020 | Türkçe | Ortez ve Protezde Özel Konular | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9385005142020 | Türkçe | Gerıatrık Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005152020 | Türkçe | Bıyoıstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9385005162020 | Türkçe | Kanıta Dayalı Egzersız Tedavısı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9385005172020 | Türkçe | Obstetrık ve Jınekolojık Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005192020 | Türkçe | Romatolojık Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005202020 | Türkçe | Alt Ekstremıte Yaralanmalarında Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
FIZ.VE.REH.TYL.SDG.2 - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans SDG 2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9385005062020 | Türkçe | Ağrı Kontrolünde Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005072020 | Türkçe | Artroplastıde Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 6 | |
9385005092020 | Türkçe | Kardıyopulmoner Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9385005102020 | Türkçe | Spor Yaralanmaları ve Fızyoterapısı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 6 | |
9385005112020 | Türkçe | Tamamlayıcı Terapıler | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005122020 | Türkçe | Üst Ekstremıte Yaralanmalarında Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9385005132020 | Türkçe | Ortez ve Protezde Özel Konular | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9385005142020 | Türkçe | Gerıatrık Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005152020 | Türkçe | Bıyoıstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9385005162020 | Türkçe | Kanıta Dayalı Egzersız Tedavısı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9385005172020 | Türkçe | Obstetrık ve Jınekolojık Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
9385005202020 | Türkçe | Alt Ekstremıte Yaralanmalarında Fızyoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 |