Ziraat Fakültesi öğrencilerine Genel Ekonomi, Zirai Ekonomi ve Zirai İşletmecilik derslerini vermek; tarım işletmeciliği alanında işletme planlama analizleri ve veri toplamaya yönelik araştırmalar yapmak amacıyla Senatonun 20 Mayıs 1958 tarihli kararı ile kurulan “Ziraat Ekonomisi ve İşletme İlmi Kürsüsü” bugünkü Tarım Ekonomisi Bölümünün temelini oluşturmuştur. Bu kürsü, 1750 sayılı Üniversiteler Kanununun yürürlüğe girmesinden sonra 04.03.1975 tarihli Senato kararı ile “Ziraat Ekonomisi ve İşletme İlmi Bölümü” olmuş, 30.03.1976 tarihli Senato kararı ile de “Ziraat Ekonomisi ve İşletmeciliği Bölümü” olarak adı değiştirilmiştir. 18.02.1982 tarihinde “Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği”nin yürürlüğe girmesi ile bugünkü adını alan Tarım Ekonomisi Bölümü; “Tarım İşletmeciliği Anabilim Dalı” ve “Tarım Politikası ve Yayım Anabilim Dalı” olmak üzere iki anabilim dalından oluşmaktadır. Tarım İşletmeciliği Anabilim Dalı, Tarımsal Pazarlama Bilim Dalı, Tarımsal Üretim Ekonomisi Bilim Dalı ve Tarımsal Kooperatifçilik Bilim Dalı olmak üzere üç alt bilim dalına; Tarım Politikası ve Yayım Anabilim Dalı ise Tarım Politikası Bilim Dalı ve Tarımsal Yayım Bilim Dalı olmak üzere iki alt bilim dalına ayrılmaktadır. Bölümde 11 Profesör, 6 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 7 Araştırma Görevlisi, 1 Öğretim Görevlisi, 2 Sekreter ve 1 Hizmetli bulunmaktadır.
Tarım Ekonomisi alanında Bilim doktoru
5 Yıl , 10 Yarıyıl
300 AKTS
TYYÇ-8
Lisans mezunu olarak Doktora programına , Lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren adaylar arasından, mülakat sınavı sonucunda güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilir. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Lisans mezunu olarak doktora programına başvuran adayların ALES’ten en az 80 puana veya GRE ya da GMAT sınavlarından buna eş değer bir puana sahip olduklarını belgelemeleri ve lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden 3 veya eş değeri bir not olması gerekmektedir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin YÖK tarafından onaylanmış olması gerekir. Adayların YDS’den en az 55 puan veya ÜAK tarafından geçerli sayılan bir sınavdan bu puana eş değer bir puan aldıklarını belgelemiş olmaları gerekir. Adayların değerlendirilmesinde üç üyeden oluşan aday değerlendirme jürisi adayları belirtilen tarih, saat ve yerde mülakata alır. Mülakata girmeyen veya mülakat puanı 100 tam puan üzerinden 60’ın altında olan adaylar için yerleştirme puanı hesaplanmaz ve başarısız sayılırlar. Mülakat puanı 60’ın üzerinde olan adaylar için, ALES puanının % 50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının % 25’i ve mülakat puanının % 25’inin toplamı yerleştirme puanını oluşturur. Yerleştirme puanı 65 ve üzerinde olan adaylar puanlarına göre en yüksekten başlayarak sıralanır. Kontenjan dâhilindeki adaylar programa kesin kayıt hakkı kazanır. Sıralamada eşitlik olması halinde yabancı dil puanı yüksek olan adaya öncelik verilir. Adayın kayıt işlemi, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. Programa kabul ve kayıt koşulları EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`ne göre düzenlenmiş olup; konu hakkında daha detaylı bilgiye ilgili yönetmelikten ulaşılabilir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye`de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi`nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Programda önceki öğrenmenin tanınması hakkındaki kurallar EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`ne göre düzenlenmiş olup; konu hakkında daha detaylı bilgiye ilgili yönetmelikten ulaşılabilir.
Kapsam: Program, toplam 42 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az 14 adet ders, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 300 AKTS’dir. Dersler, anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçilebilir. Bu derslerin en fazla üç adedi asgari ders yükünden sayılabilir. Lisans dersleri, ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. Süre: Doktora programını tamamlama süresi 10 yarıyıldır. Doktora programının azami süresi 18 yarıyıldır. Enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilen geçerli mazeretler dışında, öğrencinin kayıtlandığı tarihten itibaren kayıt yaptırmadığı tüm yarıyıllar azami sürenin içindedir. Öğrenci; anabilim dalı kurulunun gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora programını en az sekiz yarıyılda tamamlayabilir. Bu sürenin en az dört yarıyılının tez hazırlama için kullanılmış olması gerekir. Öğrencinin doktora programı için gereken kredili dersleri tamamlama süresi en fazla altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan öğrenciler, gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, sadece derslere ve sınavlara katılma ve tez hazırlama hakkı olan öğrencilerin diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüsü devam eder. Derslerini başarıyla tamamlayan, yeterlik sınavında başarılı olan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını belirtilen sürelerde tamamlayamadığı için tez savunma sınavına giremeyen bir öğrenciye, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile tezini jüri önünde savunması için her seferinde en az altı ay olmak üzere yeni süreler verilir. Danışman: Anabilim dalı kurulu, öğrencilerin kayıtlandığının enstitü müdürlüğünce bildirilmesini takiben 15 gün içerisinde öğrenci için öğretim üyeleri arasından bir danışman belirleyerek enstitü müdürlüğüne önerir ve enstitü yönetim kurulu kararı ile danışman atanır. Danışman; enstitü yönetim kurulu tarafından atandığı tarihten itibaren her yarıyıl ve yaz döneminde, danışmanı olduğu öğrenci için uzmanlık alan dersi adlı teorik bir ders açar. Öğrenci, bu dersi almakla yükümlüdür. Yeterlik sınavı: Yeterlik sınavının amacı; öğrencinin temel konular ve doktora çalışmasıyla ilgili konularda derinliğine bilgi sahibi olup olmadığının sınanmasıdır. Yeterlik sınavı öğrencinin ders aşamasını tamamladığı tarihi izleyen ilk üç ay içinde yapılır. Doktora yeterlik sınav jürisi beş üyeden oluşur. Öğrencilerin en geç beşinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmeleri gerekir. Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Öğrencinin doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmesi için yazılı ve sözlü sınavların her birinden 100 tam puan üzerinden en az 75 alması gerekir. Doktora yeterlik komitesi, sınav jürisinin önerilerini ve öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Yeterlik sınavında başarısız olan bir öğrenci, sonraki yarıyılda tekrar sınava girer. En az yedi ders 21 yerel kredi yükünü başarıyla tamamlamış bir öğrenci anabilim dalında varsa aynı isimli tezli yüksek lisans programına geçiş yapabilir. Tezli yüksek lisans programına geçiş; öğrencinin talebi üzerine danışmanın olumlu görüşü, anabilim dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile gerçekleşir. Doktora tezi: Yeterlik sınavında başarılı olan öğrenci için ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede öğrencinin danışmanının dışında anabilim dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan bir öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisi hazırlar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrencinin tez önerisini savunma tarihinden en az 15 gün önce yazılı olarak tez izleme komitesi üyelerine dağıtması gerekir. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin; a) Bilime yenilik getirmesi, b) Yeni bir bilimsel yöntem geliştirmesi, c) Bilinen bir yöntemin yeni bir alana uygulanması niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddine salt çoğunlukla karar verir. Tez önerileri enstitü yönetim kurulunca onaylanır. Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer kez olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenci toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o tarihe kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir yıl sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tez konusunu değiştirmek isteyen bir öğrenci, yeni tez önerisini ilk tez önerisinde olduğu gibi savunur. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddine salt çoğunlukla karar verir. Tez konusu değişikliği önerileri enstitü yönetim kurulunca onaylanır. Tez önerisi reddedilen bir öğrencinin anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile danışmanı değiştirilebilir ve yeni bir tez konusu verilir. Böyle bir durumda yeni bir tez izleme komitesi oluşturularak süreç yeniden başlatılabilir. Tez çalışmasını azami öğrenim süresinde tamamlayamadığı için tez savunma sınavına giremeyen bir öğrenciye, anabilim dalı kurulunun önerisi, enstitü yönetim kurulunun kararı ile tezini jüri önünde savunması için her seferinde en az altı ay olmak üzere yeni süreler verilir. Azami süresi içinde derslerini ve/veya tez çalışmasını tamamlayamayanlar, gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, sadece ders ve sınavlara katılma ve tez hazırlama hakkı olan öğrencinin diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüsü devam eder. Tezin sonuçlanması Öğrenci, tez çalışmasından elde ettiği sonuçları, enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü savunarak tez savunma sınavından başarılı olmak zorundadır. Tez izleme komitesinin önerisi, ilgili anabilim dalı başkanlığının üst yazısıyla enstitü müdürlüğüne iletilen doktora tez savunma sınavı jürisi ve tez savunma sınav tarihi Enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanır. Tez savunma sınavı jürisi, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az biri başka bir yükseköğretim kurumunun öğretim üyesi olmak üzere beş asıl, iki yedek üyeden oluşur. Tez savunma sınavı, enstitü yönetim kurulu karar tarihinden itibaren en geç bir ay içinde yapılır. Jüri üyeleri, söz konusu tezin ciltlenmemiş haline veya dijital ortamdaki kopyasına ilişkin olarak tez savunma sınavı tarihine kadar kişisel raporlarını hazırlayarak öğrenciyi tez savunma sınavına alır. Tez savunma sınavı, tezin sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümlerinden oluşur. Tez savunma sınavının süresi en az 60, en fazla 120 dakikadır. Tez sunumu dinleyicilere açıktır. Tez savunma sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi reddedilen bir öğrenci sınavdan başarısız sayılır. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen bir öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeyi yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Tez savunma sınavında başarılı olamayarak tezi reddedilen veya düzeltme sonrası tez savunma sınavında tezi reddedilen öğrenciye yeni bir tez konusu verilir. Diploma: Tez savunma sınavında başarılı olan ve tez savunma sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde tüm belgelerini ilgili enstitü müdürlüğüne teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan doktora öğrencisine doktora diploması verilir. Program yeterlilik koşulları ve kuralları EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`ne göre düzenlenmiş olup; konu hakkında daha detaylı bilgiye ilgili yönetmelikten ulaşılabilir.
Programın hedefi, öğrencinin, tarımın ekonomik nitelikli sorunlarını algılayarak, bu sorunlar hakkında projeye dayalı çözümler üretebilme, mikro ve makro düzeyde veri toplama, elde ettiği verileri ileri düzey çağdaş teknikleri kullanarak analiz etme, yorumlama ve araştırma sonuçlarını uygulamaya aktarabilme becerilerini geliştirmelerini sağlamak; bilgi düzeylerini, alanları ile ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirebilecek ve ilgili konularda danışmanlık yapabilecek seviyeye yükseltmektir. Program kapsamında öğrenciye kaynak kullanımı ile verimlilik ilişkisini çevre, gıda güvenliği ve sürdürülebilirlik hedefleriyle bütünleştirebilme; ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme ve karar alma gibi becerilerini geliştirme olanağı sağlanmaktadır. Bunların yanısıra, Bölüm lisansüstü eğitim programında yer alan etkinlikler, öğrencilerin, yönetim becerileri gelişmiş, alanında bağımsız çalışabilen, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışmalarında görev alabilen, sorgulayıcı ve analitik düşünebilen, mesleki, etik değerler ve sosyal sorumluluk bilincine sahip, dinamik, yeniliklere açık, fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek etkin iletişim kurabilen bireyler haline gelmelerini teşvik etmektedir.
Program mezunları, Tarım Ekonomistlerinin çalışabileceği kamu ve özel sektör kuruluşlarının çoğunda, başta Ar-Ge birimleri olmak üzere üst düzeyde görev alabilmektedirler. Bunlar arasında, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü, Hazine Müsteşarlığı, İhracatı Geliştirme Merkezi, Çeşitli Kamu ve Özel Sektör Bankaları, Tarıma Dayalı Sanayi İşletmeleri, Tarımsal Kooperatifler, Kontrol ve Sertifikasyon Kuruluşları, Tarım ve Tarıma Dayalı Sanayi Danışmanlık Firmaları sayılabilir.
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar , aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler
Her ders için ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceği “ders öğretim planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Sınavlar doğrudan değerlendirme yöntemi ile değerlendirilir. Bir ders için geçme notu, o dersin ara sınav ve/veya varsa diğer yarıyıl/yıl içi değerlendirme amaçlı etkinliklerden alınmış olan notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu kullanılarak hesaplanır. Dersin öğretim elemanı sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkı yüzdesini kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurur. Yarıyıl içi sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkısı % 40, final veya bütünleme sınav notunun katkısı % 60’tır. Not ortalaması hesaplamasına katılan harf notlarının katsayı ve puanları 17 Şubat 2014 tarih ve 28916 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ’nde (Madde 12) yeralmaktadır. Doktoraya kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir. Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin final sınavına girebilmesi için teorik ders saatlerinin en az % 70’ine, tamamen veya kısmen uygulamalı ders saatlerinin ise % 80’ine devam etmesi gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, derslerin açıldığı yarıyılda tekrar kayıt yaptırabileceği gibi, seçmeli dersler yerine danışmanının onayladığı başka lisansüstü derslere de kayıtlanabilir. Lisans mezunu olarak doktora programına kayıtlanan öğrenciler ders aşamasını en az dört, en fazla altı yarıyılda başarıyla tamamlamak zorundadır. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler gerekli koşulları yerine getirmek kaydıyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu durumda, sadece derslere ve sınavlara katılma ve tez hazırlama hakkı olan öğrencilerin diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüsü devam eder.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
E-Öğrenme
Program Başkanı: Prof.Dr. Metin ARTUKOĞLU AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Özlem KARAHAN UYSAL ADRES: Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü 35100 Bornova / İzmir TEL : 0 (232) 311 29 11 – 0 (232) 388 18 62 FAX : 0 (232) 388 18 62 e-mail: ekonomi@mail.ege.edu.tr web: https://tarimek-agr.ege.edu.tr/
Bölümün iki kata yayılmış bir yerleşim düzeni içerisinde; 1 lisans ve 1 lisansüstü dersliği, 2 toplantı, 1 seminer salonu, 1 bölüm kütüphanesi bulunmaktadır.
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102066172014 | Türkçe | Fıyat Analızlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 8 | |
FENETKZRT2021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ıle Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
FENORYT2023 | Türkçe | Lısansüstü Eğıtım Süreç Yönetımı | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
TEK-SG-DOK-G | Türkçe | Tarım Ekonomısı Seçmelı Grubu Doktora Güz | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 14 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102066022002 | Türkçe | Makro Tarımsal Planlama | Zorunlu | 3 | - | - | 8 | |
FENDRSEM1 | Türkçe | Semıner I | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
TEK-SG-DOK-B | Türkçe | Tarım Ekonomısı Seçmelı Grubu Doktora Bahar | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 14 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD0 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
FENDRYET2020 | Türkçe | Yeterlılık | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FENDRSEM2 | Türkçe | Semıner II | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
FENDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 24 | |
Toplam | 1 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ1 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD1 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ2 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD2 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ3 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD3 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ4 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD4 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
TEK-SG-DOK-G - Tarım Ekonomisi Seçmeli Grubu Doktora Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102066091998 | Türkçe | Çıftçılık Sıstemlerı Araştırması ve Yayım | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102066152002 | Türkçe | Yayım,Kırsal Kalkınma,Tarım Polıtıkası Araştırma ve Uygulamalarında Katılımcı Yaklaşımlar | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102066192008 | Türkçe | Tarımsal İnovasyon Sıstemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066272013 | Türkçe | Makro Ekonomık Analızler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066352018 | Türkçe | İklım Değışıklığı Hayvancılık Ekonomısı İlışkısı ve Polıtıkalar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
TEK-SG-DOK-B - Tarım Ekonomisi Seçmeli Grubu Doktora Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102066041998 | Türkçe | Tarımsal İşletmecılık, Pazarlama ve Kooperatıfçılıkte Yayım | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066062002 | Türkçe | Su Ekonomısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102066081998 | Türkçe | Uluslararası Tarım Ürünlerı Tıcaretı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066222011 | Türkçe | Sosyal Ağ Analızı ve Sosyal Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066242011 | Türkçe | Gıda Sektöründe Arz Zıncırı Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066302014 | Türkçe | Uygulamalı Genel Denge Modellerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066342018 | Türkçe | Hayvan Refahı Ekonomısı ve Polıtıkalar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102066362021 | Türkçe | Tarım Polıtıkası Analızı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |