Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı 2020 Yılında Kurulmuştur.
Yüksek Lisans Derecesi
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
1015 Seyahat, Turizm ve Eğlence
Programı Başarı ile tamamlayan mezunlara Turizm İşletmeciliği alanında Yüksek Lisans Diploması verilir.
Turizm İşletmeciliği Yüksek lisans programına, sınav/mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların sınav/mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Tezli yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, en az lisans diplomasına sahip olmaları, başvurdukları programın puan türünde en az 55 ALES puanına veya GRE ya da GMAT sınavlarından buna eş değer bir puana sahip olduklarını belgelemeleri gerekir. Yüksek lisans programlarına başvurularda istenen ALES ve benzeri belgelerde asgari puanın altındaki küsuratlı puanlar tam sayıya tamamlanmaz. Adaylar, ilanda detayları belirtilen esaslara göre kendilerinden talep edilen bilgi ve belgeleri elektronik ortamda ve/veya şahsen beyan ederek başvurularını gerçekleştirirler. Adaylar, başvuruları sırasında beyan ettikleri bilgi ve belgeleri, kayıt hakkı kazanmaları halinde, kesin kayıt işlemi sırasında eksiksiz ibraz etmekle yükümlüdür. Başvuru sırasında beyan edilen bilgiler ile kesin kayıt aşamasında ibraz edilen bilgi ve belgelerde farklılıklar olması durumunda adayın kaydı yapılmaz. Adayların başvuru yapabilmeleri için, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından en az 60 puan veya YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 50 puan ya da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından 50 puana eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir. Ancak tamamen yabancı dilde öğretim yapan veya bilim alanı bir yabancı dil ve edebiyatı olan programlara başvuran adayların Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından 70 ya da YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 60 puan veyaÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puana eş değer bir puan almış olmaları gerekir. Son 3 yıl içerisinde Yüksek Lisans programının yürütüleceği tümüyle yabancı dilde eğitim veren bir yükseköğretim kurumundan veya programından mezun olduğunu belgeleyen adaylardan yabancı dil belgesi aranmaz. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, YDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i, mülakat notunun %10’u ve yazılı bilimsel değerlendirme notunun %15’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Önceki öğrenmenin tanınması Ege Üniversitesi Bilgi Paketi / Ders Kataloğu web sayfasında “Önceki Öğrenmenin Tanınması” başlığı altında açıklanmıştır. http://ebp.ege.edu.tr/sayfa/onceki-ogrenmenin-taninmasi
Program, toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Öğrenciler, programın toplam 120 AKTS kredisini tamamlamak zorundadır. Kredisi olmayan seminer dersi ve tez çalışması başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Programın bazı derslerini lisans kademesinde Ege Üniversitesi̇ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminerler, bunların sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafındanbelirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı'na bağlıdır. Program Turizm İşletmeciliği alanında akademik ve multidisipliner bilimsel çalışmaların artırılmasını amaçlamaktadır.
1 | Türkiye'de turizm fakültesi, turizm yüksekokulu ve turizm ile ilgili bölümlerde akademisyen olarak çalışır. |
2 | Türkiye turizm politikalarına yönelik yenilikçi çalışmalar gerçekleştirerek sektöre yön verir. |
3 | Turizm sektöründe nitelikli turizm işletmecisi olarak çalışır. |
4 | Sektörün güncel ihtiyaçlarını tespit eder ve buna yönelik çalışmalarda bulunur. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, yükseköğrenim kurumlarında akademisyen olarak çalışabilir, otel, tatil köyü gibi konaklama işletmelerinde, seyahat acentalarında ve turizm sektörünün diğer iş kollarında her pozisyonda istihdam edilebilirler. Bununla beraber TC Kültür ve Turizm Bakanlığı gibi kamu kurum ve kuruluşlarında ve Turizm Geliştirme Ajansı, Vakfı gibi turizm organizasyon ve örgütlerinde de istihdam edilebilirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla kendi alanlarında ya da çok disiplinli diğer alanlardaki doktora programlarına başvurup, lisansüstü eğitime devam edebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Sınavlar ve Ölçme Değerlendirme Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları'na uygun olarak yapılacaktır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Nilgün AVCI, Ege Üniversitesi Çeşme Turizm Fakültesi, 35930 Dalyan/Çeşme, İzmir Tel: +90 232 724 9522 (Dahili: 7507), AKTS/DS Koordinatörü: Araş. Gör. M. Alper Nisari, Ege Üniversitesi Çeşme Turizm Fakültesi, 35930 Dalyan/Çeşme, İzmir Tel: +902327249522 (Dahili: 7514), Faks: +902327249529.
Bölümde alanında uzman akademisyenler tarafından verilecek eğitimlerle öğrencilerin donanımlı bir şekilde mezun olmalarına katkı sağlanacaktır. Ayrıca Yüksek Lisans öğrencilerinin akademik çalışmalarını rahatlıkla yürütebilmeleri için okuma odası ve okul kütüphanesi de sunulan fiziki olanaklar arasındadır. Bölüm öğrencilerine alanında uzman öğretim üyeleri tarafından geniş bir ders seçmeli ders havuzundan seçenekler sunulacaktır. Ayrıca Ege Üniversitesi’nin üye olduğu veri tabanlarında bulunan birçok elektronik kaynağa kampüs içinden ve dışından ulaşmak mümkündür.
1 | Turizm işletmelerinin işleyişlerini sektörün güncel dinamiklerini anlayabilme, sorunları ortaya koyabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme. |
2 | Temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları kullanarak bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilme. |
3 | Çağın gerektirdiği araçları, teknolojileri ve uygulamaları bilimsel analizlerde kullanabilme ve analizleri akademik dil ile ifade edebilme. |
4 | Turizm sektörünün ekonomi, yönetim, pazarlama alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olma ve edindiği bilgileri iş hayatında uygulayabilme yetkinliğine sahip olma. |
5 | Akademik yaşamda etik değerler hakkında bilgi sahibi olma ve bu değerler ışığında çalışmalarını sürdürme becerisini kazanma. |
6 | Turizm sektöründe yer alan işletmelerde çalışanların davranışlarını ve turistlerin davranışlarını neden sonuç ilişkileri çerçevesinde anlama. |
7 | Derinlemesine veri analizi yapabilme. |
8 | Turizm işletmeciliği alanında spesifik bir konuda uzmanlaşma ve güncel uygulamaları takip ederek derinlemesine bilgi sahibi olma. |
9 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilme. |
10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini etkin kullanarak multidisipliner takım çalışması yapabilme. |
11 | Seyahat hareketine katılan yerli yabancı turistleri sosyolojik açıdan inceleyerek davranışlarını analiz etme yeteneği kazanabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9233005012021 | Türkçe | Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
923300SDG1 | Türkçe | Turızm İşletmecılığı Tezlı Yüksek Lısans SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 6 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9233005202024 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
923300SDG2 | Türkçe | Turızm İşletmecılığı Tezlı Yüksek Lısans SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
92SE330052022 | Türkçe | Semıner Çalışmaları | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 12 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
923300SDG1 - Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9233005032021 | Türkçe | Turızmın Temel İlkelerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005052024 | Türkçe | Turızm İşletmelerınde Yönetım ve Organızasyon | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005072022 | Türkçe | Somut Olmayan Kültürel Mıras ve Turızm | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005092021 | Türkçe | Yıyecek ve İçecek Hızmetlerı Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005112021 | Türkçe | Turızm İşletmelerınde İnsan Kaynakları Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005132021 | Türkçe | Hızmet Pazarlaması | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005152021 | Türkçe | Otel İşletmecılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005172021 | Türkçe | Turızm İşletmelerınde Kalıte Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005192021 | Türkçe | Bılım Etığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
923300SDG2 - Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9233005002021 | Türkçe | Uluslararası Turızm İşletmecılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005022021 | Türkçe | Turızmde Güncel Gelışmeler/Yenı Trendler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005042021 | Türkçe | Yıyecek İçecek İşletmelerınde Malıyet Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005062024 | Türkçe | Sürdürülebılır Turızm ve Çevre | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005082021 | Türkçe | Turızm Polıtıkası ve Planlanması | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005102021 | Türkçe | Tarıh, Kültür ve Turızm Açısından İzmır | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005122021 | Türkçe | Tüketıcı Davranışları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005142021 | Türkçe | Turızm İşletmelerınde Örgütsel Davranış | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005162021 | Türkçe | Etkınlık Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9233005182023 | Türkçe | E-Turızm | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |