Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı 1982 yılında kurulmuştur.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ YÜKSEK LİSANS diploması verilir.
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0913 (12.6-723)
TYYÇ-7 EQF-LLL-7 Tezli Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların hemşirelik, veya sağlık memurluğu lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye`de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi`nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120`dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bu program; Ege Üniversitesi 2018-2023 Stratejik Planınına A2:”Eğitim Faaliyetlerine ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek,” amacı doğrultusunda oluşturulan H 2.1:” Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması” hedefini karşılamakta olup, aynı zamanda çocuk, genç, kadın, ve yaşlı bireylerin sağlığını güçlendirmeyi amaçlayan 11. Kalkınma Planının “ Nitelikli İnsan, Güçlü Toplum” hedef ve politikasının gerçekleştirilmesine hizmet etmektedir.
Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel hastanelerde klinik sorumlusu / yönetici hemşire olarak çalışırlar. Sağlık Bilimleri Fakültelerinin veya Hemşirelik Yüksekokullarının Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dallarında, Sağlık Yüksekokullarının hemşirelik ve ebelik bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Ege Üniversitesi lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğine göre değerlendirilir
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı:Prof. Dr. Şafak DAĞHAN Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Bornova/İzmir Tel:02323115600 Fax:023233886374 e-mail: safak.daghan@ege.edu.tr
Ege Üniversitesinin hemşirelik fakültesinin ve anabilim dalının uygulama lboratuvarı, kütüphane, internet, bilimsel toplantılara katılım gibi tüm olanaklarından yaralanır.
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyine çıkarabilmek |
2 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilirler. |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme. |
4 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme. |
5 | Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırına yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
6 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında bir sorun meydana geldiğinde, sorgulayabilme, planlama, çözüm yöntemi geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme ve uygulayabilme |
7 | Halk Sağlığı Hemşireliği saha uygulamalarında sorunlar meydana geldiğinde, stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
8 | Halk Sağlığı Hemşireliğiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları yürütebilme |
9 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
10 | Sosyal ilişkileri ve temel sosyal normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, iletişim becerilerini geliştirebilmek |
11 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
12 | Halk Sağlığı Hemşireliğinde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme, yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olma. |
13 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
14 | Halk Sağlığı Hemşireliğinde veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme |
15 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025012016 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304025412004 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SEÇ.YL1 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER1 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025202004 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı II | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SEÇ.YL2 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER2 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930402SEÇ.YL1 - SEÇMELİ DERSLER1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025032005 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304025042005 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304025052005 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Genel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025062005 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Özel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025151996 | Türkçe | Sağlığı Gelıştırme ve Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025162005 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Bıoıstatıstık I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304025192011 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304025242005 | Türkçe | Sağlık Tanılaması II | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025262013 | Türkçe | Sağlık Tanılaması I | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025432011 | Türkçe | Aıle İçı Şıddetın Önlenmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025442011 | Türkçe | Hemşırelıkte Eleştırel Düşünme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025452019 | Türkçe | Acıl ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
930402SEÇ.YL2 - SEÇMELİ DERSLER2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025032005 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304025042005 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Süreçlerı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304025052005 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Genel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025062005 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Özel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025151996 | Türkçe | Sağlığı Gelıştırme ve Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025162005 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Bıoıstatıstık I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304025192011 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304025242005 | Türkçe | Sağlık Tanılaması II | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025262013 | Türkçe | Sağlık Tanılaması I | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025432011 | Türkçe | Aıle İçı Şıddetın Önlenmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025442011 | Türkçe | Hemşırelıkte Eleştırel Düşünme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304025452019 | Türkçe | Acıl ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 |