1955 yılında kurulan Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde 1956-1957 yılında eğitime başlanılmış, 1958 yılında Fakültede “Entomoloji ve Fitopatoloji Kürsüsü” dahil 17 kürsü kurulmuş ve ilk mezunlarını 1961 yılında vermiştir. “Entomoloji ve Fitopatoloji Kürsüsü” 1963 yılında “Entomoloji ve Zirai Zooloji Kürüsü” ile “Fitopatoloji ve Zirai Botanik Kürsüsü” olmak üzere ikiye ayrılmıştır. 1975 yılında bu iki kürsüden oluşan “Bitki Sağlığı Bölümü” kurulmuştur. Bitki Sağlı Bölümü 1982 yılında “Bitki Koruma Bölümü” adını almış ve “Entomoloji” ile “Fitopatoloji” olmak üzere iki anabilim dalından oluşan bugünkü yapı ortaya çıkmıştır. Entomoloji Anabilim Dalı’nda, tarımsal ürünlerde zarar yapan böcek, akar ve nematodların teşhisi, taksonomisi ve biyolojisi üzerinde araştırmalar yapılmakta ve bu zararlılara karşı en uygun mücadele yöntemlerinin geliştirilmesi çalışmaları yürütülmektedir. Fitopatoloji Anabilim Dalı’nda, bitkilerde çeşitli hastalıklara neden olan biyotik (fungus, bakteri, virüs ve yabancı otlar) ve abiyotik faktörler ile bu hastalıkların mücadelesinde iyi tarım uygulamaları kapsamındaki bitki koruma stratejileri geliştirilmektedir. Ayrıca, alternatif yöntemler ve yeni yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır. Entomoloji Anabilim Dalı’nda 3 profesör, 1 doçent, 1 Dr. öğretim üyesi, 1 doktor araştırma görevlisi ve 1 tekniker (doktoralı), Fitopatoloji Anabilim Dalı’nda 4 profesör, 2 doçent, 1 doktor öğretim üyesi, 4 doktor araştırma görevlisi, 1 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 19 öğretim elemanı görev yapmaktadır.
Bölüm, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde “Bitki Sağlığı Bölümü” adı altında 1956 yılında kurulmuş, 1956-1957 öğretim yılında eğitime başlamış ve ilk mezunlarını 1961 yılında vermiştir. 1983 yılında, “Entomoloji” ve “Fitopatoloji” olmak üzere 2 Anabilim Dalından oluşan “Bitki Koruma Bölümü” adını almıştır. Entomoloji Anabilim Dalı’nda, tarımsal ürünlerde zarar yapan böcek, akar ve nematodların teşhisi, taksonomisi ve biyolojisi üzerinde araştırmalar yapılmakta ve bu zararlılara karşı en uygun mücadele yöntemlerinin geliştirilmesi çalışmaları yürütülmektedir. Fitopatoloji Anabilim Dalı’nda, bitkilerde çeşitli hastalıklara neden olan biyotik (fungus, bakteri, virüs ve yabancı otlar) ve abiyotik faktörler ile bu hastalıkların mücadelesinde iyi tarım uygulamaları kapsamındaki bitki koruma stratejileri geliştirilmektedir. Ayrıca, alternatif yöntemler ve yeni yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır. Bitki Koruma Bölümünde lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim-öğretim faaliyetleri yürütülmektedir. Bölümün temel amaçları, dünyanın, ülkemizin ve özellikle Ege Bölgesi’nin mevcut bitki koruma sorunlarının belirlenmesi ve çözümüne yönelik katkılar sağlamaktır. Bunun için, bölümde aşağıdaki genel faaliyetler yürütülmektedir:
Bölüm, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde “Bitki Sağlığı Bölümü” adı altında 1956 yılında kurulmuş, 1956-1957 öğretim yılında eğitime başlamış ve ilk mezunlarını 1961 yılında vermiştir. 1983 yılında, “Entomoloji” ve “Fitopatoloji” olmak üzere 2 Anabilim Dalından oluşan “Bitki Koruma Bölümü” adını almıştır. Entomoloji Anabilim Dalı’nda, tarımsal ürünlerde zarar yapan böcek, akar ve nematodların teşhisi, taksonomisi ve biyolojisi üzerinde araştırmalar yapılmakta ve bu zararlılara karşı en uygun mücadele yöntemlerinin geliştirilmesi çalışmaları yürütülmektedir. Fitopatoloji Anabilim Dalı’nda, bitkilerde çeşitli hastalıklara neden olan biyotik (fungus, bakteri, virüs ve yabancı otlar) ve abiyotik faktörler ile bu hastalıkların mücadelesinde iyi tarım uygulamaları kapsamındaki bitki koruma stratejileri geliştirilmektedir. Ayrıca, alternatif yöntemler ve yeni yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır. Bitki Koruma Bölümünde lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim-öğretim faaliyetleri yürütülmektedir. Bölümün temel amaçları, dünyanın, ülkemizin ve özellikle Ege Bölgesi’nin mevcut bitki koruma sorunlarının belirlenmesi ve çözümüne yönelik katkılar sağlamaktır. Bunun için, bölümde aşağıdaki genel faaliyetler yürütülmektedir:
Ziraat Yüksek Mühendisi
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
006.0811.001
Lisansüstü
Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Aday Başvuru kriterleri tüm lisansüstü programlar için ilgili web sayfasında (http://ebp.ege.edu.tr/DereceProgramlari/1) ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Yüksek lisans programına, yazılı bilimsel değerlendirme ve sözlü mülakat yapılarak öğrenci alınmaktadır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir. Adayın en az 4 yıllık eğitim veren Ziraat Fakültesi veya Tarım Bilimleri veya Doğa Bilimleri Fakültesi gibi fakültelerin Bitki Koruma Bölümü alanından lisans diplomasına sahip olması veya en az 32 kredi (veya 60 AKTS) temel bilim, ve en az 45 kredi (veya 90 AKTS) ziraat mühendisliği temel alan ve en az 32 kredi (veya 60 AKTS) bitki koruma alan dersi almış olmaları gereklidir. Tarım alanında 4 yıllık lisans eğitimini bitki koruma alanı dışında tamamlamış adaylar bir yıllık uyum programına alınır.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bölümün temel amaçları, dünyanın, ülkemizin ve özellikle Ege Bölgesi’nin mevcut bitki koruma sorunlarının belirlenmesi ve çözümüne yönelik katkılar sağlamaktır. Ayrıca bitki koruma alaınındaki sorunları irdelemek ve güncel çözümler üretmek, gelişmiş teknolojileri bitki koruma alanına uyarlamak.
Üniversiteler, Tarım ve Orman Bakanlığına Bağlı Kuruluşlar ve Özel Sektör.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Öğrencilerin dönem boyunca bir ara sınava girmeleri ve / veya diğer verilen projeleri / ödevleri tamamlamaları ve ayrıca bir final sınavına girmeleri ve / veya ders değerlendirmesi için bir final projesi tamamlamaları gerekmektedir. Her ders için değerlendirme, "Bireysel Ders Tanımı" bölümünde ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmalıdır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Neredeyse tüm zorunlu ve teknik seçmeli dersler için, çoğu durumda öğrencinin seçilen problemleri hesaplama yoluyla çözmesi gereken yazılı sınavlar vardır. Her yarıyılda bir ara sınav yapılır. Ara sınavların tarihleri Bölüm tarafından her yarıyılın ilk ayında ilan edilir. Ara sınav ve diğer çalışmaların yanı sıra öğrencilerin bir final sınavına girmeleri gerekmektedir. Final sınavları, Bölüm tarafından kararlaştırılıp ilan edilen uygun yer ve saatte yapılır. Öğrencilere, katılmadıkları herhangi bir sınav için, bunun gerçek ve geçerli sebeplerinin bulunduğu Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilirse telafi sınavı verilir. Yarıyıl notları ara sınav notunun yüzde kırkı ve yarıyıl sonu sınav notunun yüzde altmışı eklenerek belirlenir. Raporlar, ödevler, kısa sınavlar, seminer sunumları veya bireysel sözlü tartışmalar gibi eğitim faaliyetlerinin türü ve katkısı ile laboratuar çalışmalarındaki performans değerlendirme ile ilgili öğretim elemanı tarafından dönem başında ilan edilir. 2004-2005 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan yeni ölçme sisteminde yarıyıl notları Bağıl Değerlendirme Sistemi ile değerlendirilmektedir. Öğrencilerin başarı durumları, her dönem sonunda hesaplanan Genel Not Ortalamaları (GNO) ve Kümülatif Genel Not Ortalamalarına (KGNO) göre belirlenir. GNA, öğrencinin kayıtlı olduğu dönemin ağırlıklı not ortalamasıdır. KGNO, üniversiteye girişten itibaren kayıtlı olduğu bölüm veya programın ders planındaki tüm dersler dikkate alınarak hesaplanan öğrencilerin ağırlıklı not ortalamasıdır. GNO ve KGNO ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalaması, ders kredilerinin çarpımı ile harf notlarına eşdeğer ağırlık katsayılarının toplamının krediye bölünmesi ile elde edilir. Hem GNO hem de KGNO, öğrencilerin (AA) ile (FF) arasında değişen kredili derslerden aldıkları tüm notların değerlendirmeye eklenmesiyle belirlenir. KGNO değeri en az 2.00 olan öğrenciler, hiçbir dersin (FF), (FD) olarak işaretlenmemiş olması koşuluyla başarılı sayılır. KGNO değeri 2.00'ın altında olan öğrenciler başarısız sayılır. İkinci dönemin sonundan itibaren, Öğrenci not ortalamalarının üst dönem derslerini alabilmesi için en az 1.80 olması gerekir.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Hatice ÖZAKTAN Tel: 0232 311 2672 E-mail: hatice.ozaktan@ege.edu.tr
Bir tanesi 15 kişilik, 2 tanesi 76 kişilik 3 adet derslik (toplam 244 m2) 2 toplantı salonu (45 m2) 1 kütüphane (30.50 m2) Prof. Dr. Niyazi LODOS Entomoloji Müzesi 2 herbaryum (Fitopatoloji, Herboloji) 3 öğrenci laboratuvarı (2 tanesi 196 m2 50’şer kişilik) 14 araştırma laboratuvarı ([482 m2] Akaroloji, Bakteriyoloji, Biyolojik savaş, Ekoloji, Entomoloji, Fizyoloji, Herboloji, Mikoloji, Nematoloji, Pestisit Toksikolojisi, Taksonomi-Sistematik, Tarımsal zooloji, Viroloji) 16 iklim odası, 10 cam sera, 4 plastik sera ve 3 deneme parseli (2900 m2)ve 1 zeytin bahçesi, 1 soğuk hava deposu.
1 | Seçtiği alanda araştırma yapabilme, deneme desenlerini oluşturabilme, tasarladıkları denemeleri gerçekleştirebilme, veri toplayabilme ve analiz edebilme, sonuçları yorumlayabilme ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 | En az 1 yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme; yaptığı çalışmalar veya hazırladığı ödevlerde yabancı yayınları kullanabilme bilgi ve becerisi kazanabilme. |
3 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana uyarlayabilme. |
4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme. |
5 | Toplumsal duyarlılığa ve etik değerlere uyma bilincine sahip olabilme. |
6 | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme. |
7 | Tarımsal üretimde sorun olan zararlılar, hastalık etmenleri ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan yöntemler, kimyasal maddeler, biyolojik etmenler ile alternatiflerini sürdürülebilir tarım kapsamında değerlendirebilme yetisi kazanma. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BTK-SG-YL-G | Türkçe | Bıtkı Koruma Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Güz | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
FENETKZRT2021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ıle Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
FENORYT2023 | Türkçe | Lısansüstü Eğıtım Süreç Yönetımı | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025322020 | Türkçe | Bıtkı Hastalıklarının Ekolojısı ve Epıdemıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 8 | |
BTK-SG-YL-B | Türkçe | Bıtkı Koruma Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Bahar | Seçmeli | - | - | - | 16 | |
FENYLSEM | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ591 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
BTK-SG-YL-G - Bitki Koruma Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025132004 | Türkçe | Uygulamalı Bıtkı Vırolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025152019 | Türkçe | Herbısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025211998 | Türkçe | Hasat Sonrası Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102025412014 | Türkçe | Mıkolojıde Sınıflandırma ve Tanı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025432007 | Türkçe | Tarımsal Karantına ve Sertıfıkasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025532008 | Türkçe | Temel Fıtobakterıyolojı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025592009 | Türkçe | Bıtkı Aktıvatörlerı ve Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025612009 | Türkçe | Fungısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102025632014 | Türkçe | Bıtkı Patojenı Oomycetes Türlerı ve Hastalık Yönetım | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025652014 | Türkçe | Fıtopatolojıde Moleküler Yöntemler | Seçmeli | 3 | 2 | - | 8 | |
9102025712024 | Türkçe | Bıtkı Patojenlerıyle Bıyolojık Savaş I | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
BTK-SG-YL-B - Bitki Koruma Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025102015 | Türkçe | Orman Ağaçları Hastalıkları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102025181998 | Türkçe | Fungus Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025221998 | Türkçe | Kültür Mantarı Hastalıkları ve Savaşımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025261998 | Türkçe | Tarla Yabancı Otları ve Kontrolü | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025281998 | Türkçe | Bağ-Bahçe Yabancı Otlar ve Kontrolü | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025302014 | Türkçe | Çım Bıtkılerı Hastalıkları ve Savaşımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025482008 | Türkçe | Bıtkısel Üretımde Mıkotoksınler ve Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025522008 | Türkçe | Mıkorızal İlışkıler ve Hastalık Yönetımınde Kullanımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025542009 | Türkçe | Fungal Solgunluklar ve Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025682024 | Türkçe | Bıtkı Patojenlerıyle Bıyolojık Savaş II | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 |