Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme doktora programı 2021 yılında başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktor unvanı verilir.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
ISCED 8: Doktora
Doktora
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri, Psikoloji, Matematik, İstatistik, Bilgisayar Bilimleri alanlarının birinden Tezli Yüksek lisans derecesine sahip olmak.
Genel not ortalaması en az 70 puan olan lisans veya lisansüstü sertifikasına sahip olmak, ALES'ten en az 60 puana sahip olmak, YDS, E-YDS, YOKDIL gibi yeterlik sınavlarından birinde en az 55 puan veya başka bir sınavdan eşdeğer puan almış olmak (örneğin TOEFL, IELTS) İngilizce / Fransızca / Almanca.
Seminer dersi, yeterlik sınavı, doktora tez çalışması dahil olmak üzere toplam 240 AKTS tamamlamak
Program tamamlandığında doktora sonrası programlara başvurulabilr
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Doktora programındaki derslerin en az 24 kredi ders ve toplamda 240 AKTS'yi 100 üzerinden en az 75 genel not ortalaması ile tamamlayan ve tez savunmasında başarılı olan öğrencilere Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktora sertifikası verilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Hakan Atılgan, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme bilim dalında 5 akademik personel bulunmaktadır. Lisansüstü bilgisayar laboratuvarında öğrencilerin kullanımı için tüm gerekli analiz progranları sağlanmıştır. Öğrenciler akademik personellerin yürütücülüğünü yaptığı projelerde çalışma imkanı bulabilirler. Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin çalışma süreçlerini öğrenme deneyimine sahip olabilirler. Eğitim Fakültesi derslik binasında 25 derslik, üç bilgisayar laboratuarı, her derslikte bir fen laboratuarı ve projeksiyon ve laboratuar bulunmaktadır. Ayrıca eğitim ve araştırma projeleri için 15 adet defter, 6 adet projeksiyon, kayıt cihazı ve kamera bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarı 130 öğrenci kapasitelidir. Bornova yerleşkemizde merkez kütüphane bulunmaktadır.
1 | Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır. |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. |
3 | Okul içi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir. |
4 | Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izleyebilme bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır ve sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşır. |
5 | Ölçme ve değerlendirme alanındaki kuramları bilir ve karşılaştırır |
6 | Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler |
7 | Alanda var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır. |
8 | Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırabilme |
9 | Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirebilme |
10 | Farklı uygulama alanlarında kullanılan ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini arttıracak öneriler geliştirir. |
11 | Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramları çerçevesinde geliştirme çalışmalarına katkı sağlar |
12 | Psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramlarına dayalı olarak seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir |
13 | Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
14 | Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar. |
15 | İleri istatistiksel teknikleri kullanır. |
16 | Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslararası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar |
17 | Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için araştırma yapar. |
18 | Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemlere çözüm getirmek amacıyla bilimsel araştırmalar planlar. |
19 | Araştırma ve meslek etiği kurallarına uyar |
20 | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır |
21 | Ulusal ve uluslararası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar |
22 | Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401036012020 | Türkçe | Araştırma Yöntemı ve Etık | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9401036022023 | Türkçe | Psıkometrı Teorısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9401036052020 | Türkçe | Madde Tepkı Kuramı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
940103SDG1 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme ve Değerlendırme SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 12 | 0 | 0 | 12 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401036002020 | Türkçe | Varyans Analızı ve Genellenebılırlık Kuramı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9401036032023 | Türkçe | Sınıf ıçı Değerlendırme ve Genış Ölçeklı Testlerın Psıkometrık İlkelerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
940103SDG2 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme ve Değerlendırme SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
94SE010362023 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 6 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EGİDRYET690 | Türkçe | Yeterlılık Dersı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
EGİDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
940103SDG1 - Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401036072020 | Türkçe | Nıcel Eğıtım Araştırmalarında R Uygulamaları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036092020 | Türkçe | Yapısal Eşıtlık Modellemesı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036112020 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemının Sorunları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036132020 | Türkçe | Program Gelıştırme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036152020 | Türkçe | Olasılık ve İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
940103SDG2 - Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401036042020 | Türkçe | Ölçekleme ve Ölçek Gelıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036082020 | Türkçe | Örtük Sınıf Analızı ve Bılışsel Sınıflama Modellerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036102020 | Türkçe | Rasch Ölçme Kuramı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401036122020 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Çok Düzeylı Modeller | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |