GERİ DÖN

Doktora Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri - Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora



Program Tanıtımı

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme doktora programı 2021 yılında başlamıştır.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktor unvanı verilir.

4 Yıl , 8 Yarıyıl

240 AKTS

TYYÇ-8

ISCED 8: Doktora

Doktora

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri, Psikoloji, Matematik, İstatistik, Bilgisayar Bilimleri alanlarının birinden Tezli Yüksek lisans derecesine sahip olmak.

Genel not ortalaması en az 70 puan olan lisans veya lisansüstü sertifikasına sahip olmak, ALES'ten en az 60 puana sahip olmak, YDS, E-YDS, YOKDIL gibi yeterlik sınavlarından birinde en az 55 puan veya başka bir sınavdan eşdeğer puan almış olmak (örneğin TOEFL, IELTS) İngilizce / Fransızca / Almanca.

Seminer dersi, yeterlik sınavı, doktora tez çalışması dahil olmak üzere toplam 240 AKTS tamamlamak

Program tamamlandığında doktora sonrası programlara başvurulabilr

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Doktora programındaki derslerin en az 24 kredi ders ve toplamda 240 AKTS'yi 100 üzerinden en az 75 genel not ortalaması ile tamamlayan ve tez savunmasında başarılı olan öğrencilere Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktora sertifikası verilir.

Tam Zamanlı

Prof. Dr. Hakan Atılgan, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme bilim dalında 5 akademik personel bulunmaktadır. Lisansüstü bilgisayar laboratuvarında öğrencilerin kullanımı için tüm gerekli analiz progranları sağlanmıştır. Öğrenciler akademik personellerin yürütücülüğünü yaptığı projelerde çalışma imkanı bulabilirler. Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin çalışma süreçlerini öğrenme deneyimine sahip olabilirler. Eğitim Fakültesi derslik binasında 25 derslik, üç bilgisayar laboratuarı, her derslikte bir fen laboratuarı ve projeksiyon ve laboratuar bulunmaktadır. Ayrıca eğitim ve araştırma projeleri için 15 adet defter, 6 adet projeksiyon, kayıt cihazı ve kamera bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarı 130 öğrenci kapasitelidir. Bornova yerleşkemizde merkez kütüphane bulunmaktadır.


Program Çıktıları

1 Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır.
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
3 Okul içi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.
4 Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izleyebilme bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır ve sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşır.
5 Ölçme ve değerlendirme alanındaki kuramları bilir ve karşılaştırır
6 Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler
7 Alanda var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır.
8 Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırabilme
9 Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirebilme
10 Farklı uygulama alanlarında kullanılan ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini arttıracak öneriler geliştirir.
11 Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramları çerçevesinde geliştirme çalışmalarına katkı sağlar
12 Psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramlarına dayalı olarak seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir
13 Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
14 Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.
15 İleri istatistiksel teknikleri kullanır.
16 Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslararası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar
17 Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için araştırma yapar.
18 Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemlere çözüm getirmek amacıyla bilimsel araştırmalar planlar.
19 Araştırma ve meslek etiği kurallarına uyar
20 Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır
21 Ulusal ve uluslararası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar
22 Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401036012020 Türkçe Araştırma Yöntemı ve Etık Zorunlu 3 - - 6
9401036022023 Türkçe Psıkometrı Teorısı Zorunlu 3 - - -
9401036052020 Türkçe Madde Tepkı Kuramı Zorunlu 3 - - 6
940103SDG1 Türkçe Eğıtımde Ölçme ve Değerlendırme SDG1 Seçmeli 3 - - -
Toplam 12 0 0 12
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401036002020 Türkçe Varyans Analızı ve Genellenebılırlık Kuramı Zorunlu 3 - - 6
9401036032023 Türkçe Sınıf ıçı Değerlendırme ve Genış Ölçeklı Testlerın Psıkometrık İlkelerı Zorunlu 3 - - -
940103SDG2 Türkçe Eğıtımde Ölçme ve Değerlendırme SDG2 Seçmeli 3 - - -
94SE010362023 Türkçe Semıner Zorunlu - - - -
Toplam 9 0 0 6
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
EGİDRYET690 Türkçe Yeterlılık Dersı Zorunlu - - - 25
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
EBB6832017 Türkçe Öğretımde Planlama ve Değerlendırme Zorunlu 3 2 - 6
EBB6852017 Türkçe Gelışım ve Öğrenme Zorunlu 3 - - 4
EGİDRTEZONE Türkçe Tez Önerısı Zorunlu - - - 15
Toplam 6 2 0 30
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
940103SDG1 - Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SDG1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401036072020 Türkçe Nıcel Eğıtım Araştırmalarında R Uygulamaları Seçmeli 3 - - 6
9401036092020 Türkçe Yapısal Eşıtlık Modellemesı Seçmeli 3 - - 6
9401036112020 Türkçe Türk Eğıtım Sıstemının Sorunları Seçmeli 3 - - 6
9401036132020 Türkçe Program Gelıştırme ve Değerlendırme  Seçmeli 3 - - 6
9401036152020 Türkçe Olasılık ve İstatıstık Seçmeli 3 - - 6
940103SDG2 - Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SDG2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401036042020 Türkçe Ölçekleme ve Ölçek Gelıştırme Seçmeli 3 - - 6
9401036082020 Türkçe Örtük Sınıf Analızı ve Bılışsel Sınıflama Modellerı Seçmeli 3 - - 6
9401036102020 Türkçe Rasch Ölçme Kuramı Seçmeli 3 - - 6
9401036122020 Türkçe Eğıtım Araştırmalarında Çok Düzeylı Modeller Seçmeli 3 - - 6