GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Sosyal Bilimler Enstitüsü - Görsel İletişim Tasarımı - Görsel İletişim Tasarımı - Tezli Yüksek Lisans Programı



Program Tanıtımı

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara “Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans” diploması verilir.

2 Yıl , 4 Yarıyıl

120 AKTS

TYYÇ-7

Yüksek Lisans

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.

Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı, çağdaş sanat, kültür ve iletişim alanlarının kesişiminde disiplinlerarası bir perspektif geliştiren, görsel iletişim tasarımına dair kuramsal ve uygulamalı bilgi üretebilen, yaratıcı projeler tasarlayarak bu projeleri eleştirel bakış açılarıyla yorumlayabilen uzmanlar yetiştirmektedir. Program; ambalaj, tipografi, hareketli grafik, fotoğraf, oyun, reklam, kurumsal kimlik ve etkileşimli medya tasarımı gibi farklı alanlarda öğrencilerin hem teorik bilgi hem de pratik beceri kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrenciler; kültürel temsil, ideoloji, etik sorunlar, sürdürülebilirlik, kullanıcı deneyimi ve toplumsal sorumluluk gibi konularda farkındalık geliştirerek görsel iletişim ürünlerini analiz etme, eleştirme ve dönüştürme yetkinliği kazanmaktadır. Programdan mezun olan tasarımcılar, akademik literatüre hâkimiyetleri, bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerileri ve çağdaş tasarım kuramlarını yorumlayabilme yetenekleri sayesinde ulusal ve uluslararası ölçekte yaratıcı endüstrilerde, kültürel kurumlarda ve akademik alanda üretken roller üstlenmektedir. Ayrıca, etik değerlere bağlı, yenilikçi ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş profesyoneller olarak görsel iletişim tasarımının geleceğine katkı sağlamaktadır.

Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı mezunları; reklam ajansları, tasarım ve marka danışmanlığı şirketleri, dijital medya ve oyun sektörleri, kurumsal iletişim ve pazarlama departmanları, kültürel kurumlar, yayıncılık ve yaratıcı endüstrilerde art direktör, görsel tasarımcı, iletişim uzmanı, kullanıcı deneyimi tasarımcısı ve proje yöneticisi gibi pozisyonlarda görev alabilmektedir. Ayrıca mezunlar, bağımsız tasarımcı veya girişimci olarak yaratıcı projeler geliştirme imkânına sahip olmakta; akademik kariyer yapmak isteyenler ise üniversitelerde araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

Tam Zamanlı

Ege Üniversitesi Rektörlüğü 50. Yıl Köşkü Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR


Program Çıktıları

1 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorum yapabilme becerisi geliştirmek.
2 Gereksinimleri karşılayacak bir ürün, yapıt veya süreci tasarlayabilme yeterliliğine ulaşmak.
3 Sanat ve tasarım problemlerini tanımlama ve bu problemlere yönelik çözüm yolları geliştirebilme.
4 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi gösterebilmek.
5 Disiplinler arası ortak çalışmalarda etkin rol üstlenebilmek ve farklı uzmanlık alanlarıyla işbirliği kurabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci geliştirmek.
7 Etkili iletişim kurma, kendini ifade etme ve ikna becerisi kazanmak.
8 Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal, kültürel ve evrensel boyutlarda değerlendirebilmek.
9 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramak ve bunu kişisel, akademik ve mesleki gelişim sürecine entegre edebilmek.
10 Çağın teknolojik ve toplumsal sorunlarını takip ederek güncel gelişmeleri tasarım pratiğine uyarlayabilmek.
11 Sanat ve tasarım süreçlerinde dijital teknolojileri, yapay zekâ uygulamalarını ve yeni medya araçlarını etkin şekilde kullanabilmek.
12 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzeme, teknik ve yöntemleri seçme ve uygulama becerisi gösterebilmek.
13 Sanat ve tasarım çözümlerinde çevresel, kültürel ve toplumsal sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak.
14 Yerel değerlerden beslenerek evrensel düzeyde üretim yapabilmek; tasarım pratiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda rekabet edebilme yetkinliği kazanmak.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9247015012025 Türkçe Görsel Tasarım Yönetımı Zorunlu 3 - - 6
GOR.IL.TAS.TYL.SDG1 Türkçe Görsel İletışım Tasarımı Tezlı Yüksek Lısans Seçmelı Ders Grubu 1 Seçmeli - - - -
Toplam 3 0 0 6
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9247015002025 Türkçe Araştırma Yöntemlerı ve Etık Zorunlu 3 - - 6
92SE470152025 Türkçe Semıner Çalışmaları Zorunlu 3 - - 6
GOR.IL.TAS.TYL.SDG2 Türkçe Görsel İletışım Tasarımı Tezlı Yüksek Lısans Seçmelı Ders Grubu 2 Seçmeli - - - -
Toplam 6 0 0 12
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
GOR.IL.TAS.TYL.SDG1 - Görsel İletişim Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Seçmeli Ders Grubu 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9247015032025 Türkçe Ambalaj Tasarımı Seçmeli 3 - - 6
9247015052025 Türkçe Bılım Kurgusal ve Fantastık Dünya Tasarımı Seçmeli 3 - - 6
9247015072025 Türkçe Hareketlı Görsel Tasarım Üretımı ve Yönetımı Seçmeli 3 - - 6
9247015092025 Türkçe Fotografık Yorum Seçmeli 3 - - 6
9247015112025 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Seçmeli 3 - - 6
9247015132025 Türkçe Tasarımda Göstergebılım Çözümlemelerı Seçmeli 3 - - 6
9247015152025 Türkçe Trend Analızlerı Seçmeli 3 - - 6
9247015172025 Türkçe Reklam Tasarım Analızlerı Seçmeli 3 - - 6
9247015192025 Türkçe Deneysel Tıpografı Seçmeli 3 - - 6
GOR.IL.TAS.TYL.SDG2 - Görsel İletişim Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Seçmeli Ders Grubu 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9247015022025 Türkçe Canlandırma Temellı Tasarım Uygulamaları Seçmeli 3 - - 6
9247015042025 Türkçe Çağdaş Sanat Felsefesı Seçmeli 3 - - 6
9247015062025 Türkçe Dıjıtal Görsel Kültür Seçmeli 3 - - 6
9247015082025 Türkçe Tasarım Araştırma Yöntemlerı Seçmeli 3 - - 6
9247015102025 Türkçe Tasarımda Yaratıcı Düşünme Teknıklerı Seçmeli 3 - - 6
9247015122025 Türkçe Oyun Tasarımı ve Oyun Oynama Motıvasyonları Seçmeli 3 - - 6
9247015142025 Türkçe Kurumsal İletışım ve Görsel Kımlık Tasarımı Seçmeli 3 - - 6
9247015162025 Türkçe Görsel İletışım Tasarımında Kültürel Temsıller ve İdeolojı Seçmeli 3 - - 6
9247015182025 Türkçe Etkıleşım Tasarımı Seçmeli 3 - - 6
9247015202025 Türkçe Grafık Mızah ve Uygulamaları Seçmeli 3 - - 6