Hemşirelikte Öğretim Anabilim dalı doktora programı 2018 yılında kurulmuştur.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Hemşirelikte Öğretim Doktorası diploması verilir.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
0913:Hemşirelik ve Ebelik (12.6-723)
Doktora TYYÇ-8
Doktora Programına, 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 16. maddesinde yer alan koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.
Önceki Öğrenmenin tanınmasına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 32. maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eş değer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış, tez konusu/dönem projesi almamış veya yatay geçiş yapacağı programda yeterlik sınavına tekrar gireceğini ve yeni bir tez/dönem projesi hazırlayacağını kabul eden öğrenci, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile lisansüstü programa yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. (2) Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış olduğu derslerden başarılı olması, ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması ve ilgili programın başvuru koşullarına uygun olması gerekir. (3) Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu lisansüstü programı tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek izleyen yarıyılın başlama tarihinden en az üç hafta önce enstitü müdürlüğüne başvurur. (4) Enstitü müdürlüğü, başvuru belgelerini anabilim/anasanat dalı başkanlığına göndererek birinci fıkradaki koşullar bakımından anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa intibakı için kayıtlanması gereken derslerin isimlerini talep eder. (5) Anabilim/anasanat dalının görüş̧ ve önerileri enstitü yönetim kurulunda incelenir ve öğrencinin yatay geçiş̧ talebinin uygun olup olmadığı yarıyılın başlama tarihinden önce karara bağlanır.
Doktora programında zorunlu ve seçmeli dersler yer alır. Programın toplam AKTS kredisi 240 olup öğrenci bu krediyi tamamlamak zorundadır. Yeterlik koşulları ve kurallarına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 17.maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır. Bu sürenin, en az 3 yarıyılının tez çalışması için kullanılmış olması gerekir. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için 4 yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için 6 yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen 12 veya 14 yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
Doktora programı Hemşirelikte Öğretim anabilimdalı tarafından yürütülmektedir. Disiplinlerarası çalışmalardaki gelişmelere ve ihtiyaçlara göre tasarlanan eğitim programı Ege Üniversitesi 2019-2023 stratejik planın A2: Eğitim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek” ve A5: Eğitim ve araştırma çıktılarının topluma katkıya dönüşmesini sağlamak” amaçları doğrultusunda oluşturulan H2.1: Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması hedefini karşılamakta olup aynı zamanda 11. Kalkınma planının 547. ve 555.maddelerinde yer alan “tüm bireylerin kapsayıcı ve nitelikli bir eğitime ve hayat boyu öğrenme imkanlarına erişimi sağlanarak düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, özgüven ve sorumluluk duygusu ile girişimcilik ve yenilikçilik özelliklerine sahip, demokratik değerleri ve milli kültürü özümsemiş, paylaşıma ve iletişime açık, sanat ve estetik duyguları güçlü, teknoloji kullanımına yatkın, üretken ve mutlu birey yetiştirmek temel amacına (547. Madde)” ve “bireylerin kişilik ve kabiliyetlerinin sürekli olarak gelişimini hedefleyen hayat boyu öğrenme anlayışı toplumun tüm kesimlerine yaygınlaştırılmasına” (555. madde) destek olmaktadır. Doktora programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Bu programda yer alan öğrenciler, toplam 240 AKTS tamamlamak zorundadır. Zorunlu derslerde, hemşirelik eğitimi, hemşirelikte program geliştirme, hemşirelikte program değerlendirme gibi temel hemşirelik eğitiminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesine, seçmeli derslerde ise öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişiminde bilgi, tutum ve beceri kazanmasını sağlayan bilimsel yazı yazma ve yayınlama, yaşam boyu öğrenme ve eğitim yönetimi gibi konulara yer verilmektedir. Doktora tez aşamasında danışman rehberliğinde, hemşirelik eğitimi, program geliştirme, program değerlendirme, öğretim materyalleri ve yöntemleri gibi konularda bilimsel ve teknolojik alana gerekli katkıları yapabilecek, etkili ve verimli çalışma disiplini kazanmış ve bilimsel araştırmayı yazılı olarak hazırlayabilecek insan gücünün yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
Hemşirelikte Öğretim alanında uzmanlaşmış hemşireler Sağlık Bakanlığı, Üniversite ve özel hastanelerde eğitim hemşiresi, klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak veya idari birimlerde çalışabilirler. Üniversitelerin Hemşirelik Fakülte /Yüksekokullarında, Sağlık Bilimleri Fakülteleri Hemşirelik Bölümleri, Sağlık Yüksekokullarında hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler.
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Sınavlar ve Ölçme Değerlendirme için 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 36 maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve tüm adaylara eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (2) Lisansüstü derslerin sınavları doğrudan değerlendirme yöntemi ile harf notu olarak değerlendirilir. Bir ders için geçme notu, o dersin ara sınav ve/veya varsa diğer yarıyıl/yıl içi değerlendirme amaçlı etkinliklerden alınmış olan notların ağırlıklı ortalaması ile final notu kullanılarak hesaplanır. (3) Dersin öğretim elemanı, sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkı yüzdesini kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurur. Yarıyıl içi sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkısı % 40-70 aralığında, final sınav notunun katkısının % 30-60 aralığında olması gerekir. (4) Uzaktan eğitim programlarındaki sınav ve değerlendirme işlemleri, YÖK’ün belirlediği esaslara göre yapılır. (5) Not ortalaması hesaplaması harf notları katsayısına göre belirlenir. (6)Tez Çalışması, Seminer, Uzmanlık Alan Derslerinin notları ortalamaya katılmaz. (7)Yüksek lisans programına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun en az CC olması gerekir. Doktora veya sanatta yeterlik çalışmasına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun en az CB olması gerekir. (8) Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin final sınavına girebilmesi için teorik ders saatlerinin en az %70’ine, tamamen veya kısmen uygulamalı ders saatlerinin ise %80’ine devam etmesi gerekir. (9) Öğrenci başarısız olduğu zorunlu/seçmeli derslere, o derslerin açıldığı yarıyılda veya yaz okulunda tekrar kayıt yaptırabilir, seçmeli dersler yerine danışmanının onayladığı başka bir seçmeli derse de kayıtlanabilir. (10) Sınav notları dersin öğretim elemanı tarafından, sınav tarihlerinin bitiminden itibaren en geç beş gün içinde öğrenci bilgi sistemine girilir. (11) Sınav kağıtları ve sınav sonuç belgeleri öğretim elemanı tarafından iki yıl süreyle saklanır. Sınav sonuç belgelerinin bir nüshası ilgili ana bilim dalı başkanlığı tarafından düzenlenerek ilgili enstitü öğrenci işleri bürosuna gönderilir. İlgili enstitü öğrenci işleri bürosu tarafından sınav sonuç belgeleri 10 yıl süreyle saklanır. (12) Sınav sonuçları birim için belirlenen tarihler arasında, sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. (13) İlanını izleyen üç iş günü içinde sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar ilgili enstitü müdürlüğüne yapılır. İtiraz; ilgili enstitü müdürü tarafından, biri sınavı yapan öğretim elemanı olmak üzere, en az üç kişilik oluşturulacak komisyon tarafından, itiraz süresini takip eden beş iş günü içinde incelenerek, kesin karara bağlanır. Kesin karara bağlanan not değişikleri aynı usul ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. (14) Notlarla ilgili herhangi bir maddi hatadan kaynaklanan düzeltme talepleri, dersi veren öğretim elemanının başvurusu, ana bilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile sınav sonuçlarının ilanından itibaren bir hafta içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.
Mezuniyet koşullarına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” Doktora Diploması 23. maddede yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygun olduğunu belirten yazılı görüşünü ve tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. (2) Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu, yazılı başvuru üzerine, teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci, koşulları yerine getirinceye kadar, diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Tez sınavında başarılı olmak ve her bir lisansüstü enstitü için Senato tarafından ayrı olarak belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, doktora tezinin ciltlenmiş beş kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan doktora öğrencisine doktora diploması verilir. Öğrenci, onaylanan tezinin ciltli kopyalarını, jüri üyelerine teslim eder. Teslim ettiğine dair belgeyi enstitü müdürlüğüne verir. (4) Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Üniversite ile ilişiği kesilir. (5) Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının anabilim dalı başkanlığı tarafından enstitüye iletildiği tarihtir (6) İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere YÖK’e gönderilir.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Fatma ORGUN Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelikte Öğretim Anabilim Dalı Bornova-İzmir Tel: 0232 3115519 Fax: 0232 3886374 e-mail: fatma.orgun@ege.edu.tr fatmaorgun@gmail.com
Doktora programına kayıtlanan öğrenciler, anabilim dalı tarafından yürütülen araştırmalara, projelere, çalıştaylara ve kongrelere katılabilirler. Bunların yanı sıra ilgi alanları doğrultusunda anabilimdalı öğretim üyeleri ile birlikte kongre ve toplantılarda yer alabilirler. Anabilimdalına ait yükseklisans/doktora dersliği bulunmaktadır. Ege Üniversitesinin, Hemşirelik Fakültesinin ve anabilim dalının kütüphane, bilgisayar laboratuvarı, beceri laboratuvarları ve yükseklisans/doktora dersliklerinden bireysel çalışmalarını yapmak için yararlanabilirler.
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelikte öğretim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme |
2 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 | Mesleki etik ilkeleri içselleştirebilme |
4 | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uyarlayabilme ve uygulayabilme |
5 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
6 | Hemşireliğin eğitim alanına özgü sorunlarının çözümünde liderlik yapabilme |
7 | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygulayabilme |
8 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili güncel kaynaklara ve bilgilere ulaşabilme, yeni bilgi ve uygulamaları kanıta dayalı ilkeleri kullanarak eleştirel olarak değerlendirebilme ve yaygınlaştırabilme |
9 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme |
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1) |
11 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme |
12 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
13 | Sağlık bakımına yönelik eğitim politikalarını eleştirel düşünme sürecini kullanarak analiz edebilme, öneriler geliştirebilme ve değişim sürecini destekleyebilme |
14 | Hemşirenin eğitimci rolü ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
15 | Toplumun ve öğrenenin gereksinimleri, konu alanının gereklilikleri, amaç- hedef, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutları doğrultusunda, yeni eğitim programı tasarlayabilme, programı değerlendirebilme ve mevcut programları güncelleyebilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016012019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
938101016032018 | Türkçe | Hemşırelıkte Nıtel Araştırma | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HEM.OGR.SDG1 | Türkçe | Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora SDG1 | Seçmeli | - | - | - | 17 | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016022019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı II | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
HEM.OGR.SDG2 | Türkçe | Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora SDG2 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016052018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | 3 | - | 10 | |
HEM.OGR.SDG3 | Türkçe | Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora SDG3 | Seçmeli | - | - | - | 15 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 3 | 3 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016042018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 3 | - | 10 | |
HEM.OGR.SDG4 | Türkçe | Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora SDG4 | Seçmeli | - | - | - | 15 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 3 | 3 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
HEM.OGR.SDG1 - Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
HEM.OGR.SDG2 - Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
HEM.OGR.SDG3 - Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora SDG3 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
HEM.OGR.SDG4 - Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora SDG4 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelikte öğretim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme |
2 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 | Mesleki etik ilkeleri içselleştirebilme |
4 | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uyarlayabilme ve uygulayabilme |
5 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
6 | Hemşireliğin eğitim alanına özgü sorunlarının çözümünde liderlik yapabilme |
7 | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygulayabilme |
8 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili güncel kaynaklara ve bilgilere ulaşabilme, yeni bilgi ve uygulamaları kanıta dayalı ilkeleri kullanarak eleştirel olarak değerlendirebilme ve yaygınlaştırabilme |
9 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme |
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1) |
11 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme |
12 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
13 | Sağlık bakımına yönelik eğitim politikalarını eleştirel düşünme sürecini kullanarak analiz edebilme, öneriler geliştirebilme ve değişim sürecini destekleyebilme |
14 | Hemşirenin eğitimci rolü ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
15 | Toplumun ve öğrenenin gereksinimleri, konu alanının gereklilikleri, amaç- hedef, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutları doğrultusunda, yeni eğitim programı tasarlayabilme, programı değerlendirebilme ve mevcut programları güncelleyebilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016012019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
938101016032019 | Türkçe | Hemşırelıkte Nıtel Araştırma | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
Hem.Öğr.SDG1 | Türkçe | Seçmelı Grup (Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | 17 | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016022019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı II | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
938101016052019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | 3 | - | 10 | |
Hem.Öğr.SDG2 | Türkçe | Seçmelı Grup 2(Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | 8 | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 6 | 3 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
Hem.Öğr.SDG3 | Türkçe | Seçmelı Grup 3(Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ605 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
Hem.Öğr.SDG1 - Seçmeli Grup (Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016042019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 3 | - | 10 | |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
Hem.Öğr.SDG2 - Seçmeli Grup 2(Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016042019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 3 | - | 10 | |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
Hem.Öğr.SDG3 - Seçmeli Grup 3(Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016042019 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 3 | - | 10 | |
938101016062018 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
938101016072018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016082018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016092018 | Türkçe | Öğretım Teknolojılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
938101016102018 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
938101016112018 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016122018 | Türkçe | Hemşırelıkte Motıvasyonel Görüşme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016132019 | Türkçe | Hemşırelıkte Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016142018 | Türkçe | Hemşırelık Bılışımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
938101016152018 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 9 | |
938101016162018 | Türkçe | Bılımsel Yazı Yazma, (Makale) Yayınlama | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
938101016172019 | Türkçe | Hemşırelıkte Ölçme ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
938101016182018 | Türkçe | Tıpta Mesleksel Yetkınlıkler ve Öğretımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938101016242019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelikte öğretim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme |
2 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 | Mesleki etik ilkeleri içselleştirebilme |
4 | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uyarlayabilme ve uygulayabilme |
5 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
6 | Hemşireliğin eğitim alanına özgü sorunlarının çözümünde liderlik yapabilme |
7 | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygulayabilme |
8 | Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili güncel kaynaklara ve bilgilere ulaşabilme, yeni bilgi ve uygulamaları kanıta dayalı ilkeleri kullanarak eleştirel olarak değerlendirebilme ve yaygınlaştırabilme |
9 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme |
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1) |
11 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme |
12 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
13 | Sağlık bakımına yönelik eğitim politikalarını eleştirel düşünme sürecini kullanarak analiz edebilme, öneriler geliştirebilme ve değişim sürecini destekleyebilme |
14 | Hemşirenin eğitimci rolü ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
15 | Toplumun ve öğrenenin gereksinimleri, konu alanının gereklilikleri, amaç- hedef, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutları doğrultusunda, yeni eğitim programı tasarlayabilme, programı değerlendirebilme ve mevcut programları güncelleyebilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016012023 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımı I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
938101016032019 | Türkçe | Hemşırelıkte Nıtel Araştırma | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Hem.Öğr.SDG1 | Türkçe | Seçmelı Grup (Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | |||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
938101016022023 | Türkçe | HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTARILABİLEN BECERİLER | Zorunlu | 4 | - | - | - | |
938101016052023 | Türkçe | Hemşırelık Eğıtımınde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | 3 | - | - | |
Hem.Öğr.SDG2 | Türkçe | Seçmelı Grup 2(Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | - | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 7 | 3 | 0 | 3 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
Hem.Öğr.SDG3 | Türkçe | Seçmelı Grup 3(Hemşırelıkte Öğretım Yüksek Lısans Derecelı Doktora) | Seçmeli | - | - | - | - | |
SBEAKT2 | Türkçe | Aktarılabılır Becerıler 2 | Zorunlu | 4 | - | - | 10 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 15 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ605 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
Hem.Öğr.SDG1 - Seçmeli Grup (Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
Hem.Öğr.SDG2 - Seçmeli Grup 2(Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
Hem.Öğr.SDG3 - Seçmeli Grup 3(Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans Dereceli Doktora) | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |