Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuş (15.04.2011 tarih ve 27905 sayılı Resmi Gazete), 2015-2016 eğitim öğretim yılında işlerlik kazanmıştır (28.08.2015). Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın ...........tarihli ve ............sayılı yazısı ile kurulmuş olup, 2022-2023 eğitim öğretim yılından itibaren OdyolojiYüksek Lisans Programı yürütülmeye başlanmıştır
Yüksek Lisans
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0914
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi )
Yüksek lisans programına, yazılı bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat yapılarak öğrenci alınır. Tezli yüksek lisans programlarına, güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. Tezli yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler ve aday değerlendirme ölçütleri anabilim dalı kurullarının önerileri dikkate alınarak enstitü kurulunca karara bağlanır ve Senatonun onayına sunulur. Bu bilgiler, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen tarihlerde ilan edilir. Bu ilanda; başvuru için istenen belgeler, başvuru tarih ve koşulları, her bir program için aday öğrencilerde aranan nitelikler, aday değerlendirme ölçütleri ile adayların yazılı bilimsel değerlendirmeye ve/veya mülakata girecekleri tarih, saat, yer ve diğer hususlar belirtilir. Bir öğrencinin en fazla kaç programa başvurabileceği enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Adayların başvuru yapabilmeleri için, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından en az 60 puan veya YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 50 puan ya da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından 50 puana eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir. Ancak tamamen yabancı dilde öğretim yapan programlara başvuran adayların Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan yüksek lisans yabancı dil yeterlik sınavından 70 ya da YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavlarından en az 60 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puana eş değer bir puan almış olmaları gerekir. Son 3 yıl içerisinde Yüksek Lisans programının yürütüleceği tümüyle yabancı dilde eğitim veren bir yükseköğretim kurumundan veya programından mezun olduğunu belgeleyen adaylardan yabancı dil belgesi aranmaz. Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların değerlendirilmesinde ALES puanı, lisans not ortalamasına ek olarak yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat yöntemi kullanılır. Yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat ölçme yöntemlerinden hangisinin ya da hangilerinin kullanılacağı anabilim dalı kurulunun önerisi, enstitü yönetim kurulu kararı ve Senato onayı ile belirlenir. Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların değerlendirilmesinde kullanılacak yerleştirme puanının hesaplanmasında ALES puanının, lisans not ortalamasının, yazılı bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat değerlendirmesinin katkıları şu şekildedir. *Tezli yüksek lisans programlarına başvuran T.C. ve KKTC uyruklu adayların hem mülakat hem de yazılı bilimsel değerlendirme yapılması durumunda yerleştirme puanının (Uzaktan eğitim programları dahil) hesaplanmasında ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i mülakat notunun %10’u, yazılı bilimsel değerlendirme notunun %15’ inin toplamıdır. *Tezli yüksek lisans programlarına başvuran T.C. ve KKTC uyruklu adayların sadece mülakat veya sadece yazılı bilimsel değerlendirme yapılması durumunda yerleştirme puanının (Uzaktan eğitim programları dahil) hesaplanmasında ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i (sadece mülakat yapılırsa) mülakat notunun %10’u, yazılı bilimsel değerlendirme notunun %25 (sadece yazılı bilimsel değerlendirme yapılırsa) toplamıdır. Yazılı bilimsel değerlendirmeye ve/veya mülakata girmeyen veya yazılı bilimsel değerlendirme notu ve/veya mülakat notu 50’nin altında olan adaylar için yerleştirme puanı hesaplanmaz ve bu adaylar başarısız sayılır. Hem yazılı bilimsel değerlendirme hem de mülakat yapılması durumunda önce yazılı bilimsel değerlendirme sonra mülakat yapılır ve yazılı bilimsel değerlendirmeye katılmayan aday mülakata alınmaz. Tezli yüksek lisans programlarında yerleştirme puanı 60 ve üzerinde olan adaylar, puanlarına göre en yüksekten başlayarak sıralanır. Kontenjan dahilindeki adaylar başvurdukları programlara kesin kayıt hakkı kazanır.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Yüksek Lisans Programının amacı; Odyoloji alanında belli bir akademik düzeye ulaşmış ve eğitim ve araştırma yapma konusunda istekli olan; odyoloji alt yapısı ile donanmış, bilim insanı niteliklerini taşıyan; eğitim programı ve araştırmalarını planlayıp gerçekleştirme yetisine sahip olan odyoloji uzmanları yetiştirmektir.
Odyoloji alanında yüksek lisansını bitirmiş uzman odyologlar, kamu ve özel hastanelerde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, işitme cihazı uygulama merkezlerinde, işitme cihazı ve koklear implant firmalarındai işitme ve denge değerlendirmesi ve rehabiitayonu yapan merkezlerde çalışabilir, üniversitelerde akademik kariyerine devam ederek, akademisyen olarak görev yapabilirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ege Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Ölçme Değerlendirme Kılavuzu dikkate alınarak ‘Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yüksek lisans programı öğrencileri, “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ne uygun olarak, öğrenimleri boyunca zorunlu ve seçmeli dersler, en az bir seminer ve tez çalışmasını kapsayan toplam en az 120 AKTS’lik dersi başarı ile geçmek zorundadır. Öğrenci 60 AKTS’lik derslerini başarı ile tamamladıktan sonra danışmanı kontrolünde yüksek lisans tez önerisi vermeli ve yüksek lisans tezini başarı ile tamamlamalıdır.
Tam Zamanlı
Odyoloji Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Pelin PİŞTAV AKMEŞE Adres: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Suat Cemile Balcioğlu Yerleşkesi Anadolu Caddesi No. 346 İmbatlı mahallesi, 35575, Karşıyaka İzmir Tel: 0 232 388 15 60 Fax: 0 232 388 28 51 E-posta: pelin.pistav.akmese@ege.edu.tr Program Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Gülce KİRAZLI Adres: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Suat Cemile Balcioğlu Yerleşkesi Anadolu Caddesi No. 346 İmbatlı mahallesi, 35575, Karşıyaka İzmir Tel: 0 232 388 15 60 E-Posta: gulce.kirazli@ege.edu.tr
Bölüm’de 1 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere 3 Öğretim Üyesi görev yapmaktadır. Uygulama alanı olarak; Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, KBB Ana Bilimdalı ve Suat Cemile Balcıoğlu KBB polikliniği kullanılmaktadır.
1 | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları, klinik değerlendirme, karar verme ve akademik çalışmalarında kullanır. |
2 | Mesleki ve akademik çalışmaları ile ilgili öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımlar. |
3 | Birey, aile ve toplumu koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında bilgilendirmede ilgili yasa ve yönetmelikleri kullanır. |
4 | Alanı ile ilgili bilgi kaynakları ve değerlendirme araçlarını kullanarak bireyin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları gerçekleştirir. |
5 | Bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütür. |
6 | İnterdisipliner ve multidisipliner paydaşlarla bilgi, beceri ve teknolojileri kullanarak kaliteli hizmet ve araştırma yürütür. |
7 | Odyoloji biliminin geliştirilmesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
8 | Alanındaki uygulama ve araştırmaları bireysel farklılıkları dikkate alarak, mesleki etik, ilkeler ve mevzuata uygun yürütür. |
9 | Alanındaki kalite gelişimi, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı sağlar. |
10 | Toplumsal beklenti ve ihtiyaçlara cevap verecek şekilde sorumluluk bilinci ile ilgili proje ve etkinlik düzenler. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9389005012022 | Türkçe | Uygulamalı Klınık Çalışma I | Zorunlu | 2 | 8 | - | 8 | |
9389005032023 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı ve Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
9389005052023 | Türkçe | Otolojı ve Nöro-otolojı | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
938900SDG1 | Türkçe | Odyolojı Tezlı Yüksek Lısans SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 10 | 8 | 0 | 12 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9389005002022 | Türkçe | Uygulamalı Klınık Çalışma II | Zorunlu | 2 | 8 | - | 8 | |
9389005022022 | Türkçe | Makale ve Vaka Toplantısı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
938900SDG2 | Türkçe | Odyolojı Tezlı Yüksek Lısans SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 7 | 8 | 0 | 18 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
938900SDG1 - Odyoloji Tezli Yüksek Lisans SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9389005072022 | Türkçe | Odyolojıde Ses ve Konuşma Bozuklukları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005092022 | Türkçe | İşıtme Kayıplı Çocuklarda Dıl Gelışımını Değerlendırme ve Müdahale | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005112022 | Türkçe | Odyolojıde İlerı Tanısal Yorumlama | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005132022 | Türkçe | Pedıatrık Odyolojıde Değerlendırme ve Rehabılıtasyon Yöntemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005152022 | Türkçe | Yetışkınlerde İşıtsel İşlemleme ve Müdahale | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005172022 | Türkçe | İşıtsel Algı ve Bılışsel Süreçler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005192022 | Türkçe | Tınnıtus ve Azalmış Ses Toleransının Değerlendırme ve Tedavısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005212022 | Türkçe | Vestıbüler Değerlendırme ve Yorumlama | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
938900SDG2 - Odyoloji Tezli Yüksek Lisans SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9389005042022 | Türkçe | İşıtsel Algı Test Bataryası Gelıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005062022 | Türkçe | Çocuk ve Yetışkın Grupta Amplıfıkasyon, İşıtme Cıhazları ve Yardımcı Dınleme Cıhazları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005082022 | Türkçe | Pedıatrık Popülasyonda Klınık Uygulamalar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005102022 | Türkçe | Ek Engelde Odyolojık Değerlendırme ve Müdahale | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005122022 | Türkçe | Çocuklarda İşıtsel İşlemleme Bozuklukları ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005142022 | Türkçe | Koklear İmplantasyon ve Dığer İmplante Edılebılen Cıhazlar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005162022 | Türkçe | İşıtme Sıstemınde İlerı Elektrofızyolojık Ölçümler ve Klınık Uygulama | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9389005182022 | Türkçe | Baş dönmesı ve Denge Bozukluklarında Klınık Uygulamalar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |