-Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma bölümü 1956 yılında Bitki Patolojisi ismiyle kurulmuş, eğitim 1956-1957 yılında başlamıştır. İlk mezunlarını 1961 yılında vererrek, 1983 yılında Bitki Koruma bölümü olarak yeniden isimlendirilmiştir. Bölüm Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere 2 ABD`dan oluşmaktadır. - 12 Profesör, 4 Doçent, 3 Yardımcı doçent,1 Doktor, 8 araştırma görevlisi, 1 Ziraat Yüksek Mühendisi, 2 teknisyen, 1 teknsiyen yardımcısı
Bitki Koruma Bölümünde yüksek lisans derecesi aldıkları derslerde başarılı olmuş, tez konularıyla ilgili çalışmaları tamamlamış ve tezlerini başarı ile savunmuş adaylara verilmektedir.
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bitki Koruma Alanındaki sorunları irdelemek ve güncel çözümler üretmek. Gelişmiş teknolojileri Bitki Koruma alanına uyarlamak.
Özel Sektör (İlaç Firmaları, Tarımsal Danışmanlık Firmaları v.b.) Resmi Kuruluşlar ( Tarım Bakanlığı Taşra Teşkilatı ve Araştırma Enstitüleri)
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
-Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Yarıyıl içi notu (ham not) ara sınavın % 40’ı, final sınavının % 60’ı alınarak bulunur. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Her ders için ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceği “ders öğretim planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Prof.Dr. Zeynep YOLDAŞ (Bölüm ve Anabilim Dalı Başkanı) ,Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Bornova- İzmir Tel-Fax: 0 232 311 1410, fax: 0232 374 48 48
10 cam sera - 4 plastik sera -1 uygulama alanı -1 meyve bahçesi -1 zeytin bahçesi -2 herbaryum -Prof.Dr. Niyazi Lodos Entomoloji Müzesi -14 Laboratuvar (Akaroloji, Bakteriyoloji, Biyolojik savaş, Ekoloji, Fizyoloji, Herboloji, Mikoloji, Nematoloji, Pestisit Toksikolojisi, Tarımsal zooloji, viroloji) -3 öğrenci laboratuvarı -1 soğuk hava deposu -2 toplantı salonu -16 iklim odası -1 kütüphane -3 sınıf
1 | Tarım ile ilgili konularda kavram bilgilerini gözden geçirme ve lisans eğitimi süresince bitki koruma alanında edindiği bilgileri uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik geliştirme becerisi kazanabilme |
2 | Bitki koruma alanında yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleme ve yorumlama yetisi kazanabilme, |
3 | Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, sistemli biçimde aktarabilme |
4 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme |
6 | Tarımsal üretimde sorun olan hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan yöntemler, kimyasal maddeler, biyolojik etmenler ile alternatiflerini sürdürülebilir tarım kapsamında değerlendirebilme yetisi kazanma |
7 | Alanıyla ilgili bir araştırmayı nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini kullanarak planlama, bilimsel etik çerçevesinde sürdürme ve uygun istatistiksel yöntemleri seçerek değerlendirme yeterliliklerine sahip olma |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BTK-SG-YL-G | Türkçe | Bıtkı Koruma Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Güz | Seçmeli | - | - | - | 30 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025021998 | Türkçe | Bıtkı Korumada İlaçlama Teknığı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 8 | |
BTK-SG-YL-B | Türkçe | Bıtkı Koruma Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Bahar | Seçmeli | - | - | - | 16 | |
FENYLSEM | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 2 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
BTK-SG-YL-G - Bitki Koruma Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025011998 | Türkçe | Bıtkı Korumada Bılgı Kaynaklarından Yararlanma | Seçmeli | 1 | 2 | - | 7 | |
9102025031998 | Türkçe | Zararlıların Populasyon Ekolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025052003 | Türkçe | Zararlılarla Bıyolojık Savaş | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9102025071998 | Türkçe | Bıtkılerde Zararlılara Dayanıklılık | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025091998 | Türkçe | Entomolojı Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025132004 | Türkçe | Uygulamalı Bıtkı Vırolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025191998 | Türkçe | Böceklerle Bıtkıler Arasındakı Besın İlışkılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102025211998 | Türkçe | Hasat Sonrası Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102025231999 | Türkçe | Çevre Kırlılığı-Böcek İlışkılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025252004 | Türkçe | Bıtkı Hastalıklarıyla Bıyolojık Savaşta Araştırma Sürecı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025272003 | Türkçe | İnsektısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025312004 | Türkçe | Entomolojıde Deneme Teknığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102025332018 | Türkçe | Tarımsal Nematolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102025352007 | Türkçe | Böcek Taksonomısı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102025372004 | Türkçe | Tarımsal Akarolojı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9102025392004 | Türkçe | Zararlılarla Bıyolojık Savaşın Temel İlkelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025412004 | Türkçe | Temel Mıkolojı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9102025432007 | Türkçe | Tarımsal Karantına ve Sertıfıkasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025452007 | Türkçe | Akarısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025472007 | Türkçe | Kentsel Entomolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102025492008 | Türkçe | Böcek Morfolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102025512009 | Türkçe | Çım Bıtkılerı Hastalıkları ve Savaşımı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102025532008 | Türkçe | Temel Fıtobakterıyolojı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025572008 | Türkçe | Bıtkı Hastalıklarına Karşı Alternatıf Savaş Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025592009 | Türkçe | Bıtkı Aktıvatörlerı ve Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025612009 | Türkçe | Fungısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
BTK-SG-YL-B - Bitki Koruma Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102025041998 | Türkçe | Entomolojıde Preparasyon ve Çızım | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102025061998 | Türkçe | Zoolojık Nomenklatür | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025081998 | Türkçe | Böcek Etolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025121998 | Türkçe | Böceklerın Kıtle Üretımı | Seçmeli | 1 | 2 | - | 8 | |
9102025141998 | Türkçe | Zararlı Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025161998 | Türkçe | Herbısıtler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025181998 | Türkçe | Fungus Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025201998 | Türkçe | Hastalıklarla Bıyolojık Savaş | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025221998 | Türkçe | Kültür Mantarı Hastalıkları ve Savaşımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025241998 | Türkçe | Hasat Sonrası Zararlı Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025261998 | Türkçe | Tarla Yabancı Otları ve Kontrolü | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025281998 | Türkçe | Bağ-Bahçe Yabancı Otlar ve Kontrolü | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025341999 | Türkçe | Çevre Kırlılığınde Bıyoındıkatör Böcekler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025362004 | Türkçe | Böcek Sıstematığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102025382004 | Türkçe | Entomolojıde Bıyoteknık Yöntemler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025422006 | Türkçe | Böcek Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025442006 | Türkçe | Böcek Bıyoçeşıtlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025462007 | Türkçe | Halk Sağlığında Zararlılarla Mücadele | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102025482008 | Türkçe | Bıtkısel Üretımde Mıkotoksınler ve Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025502008 | Türkçe | Entomolojıde Örnekleme İlke ve Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025522008 | Türkçe | Mıkorızal İlışkıler ve Hastalık Yönetımınde Kullanımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025542009 | Türkçe | Fungal Solgunluklar ve Hastalık Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025582010 | Türkçe | Moleküler Entomolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102025602012 | Türkçe | Bıtkı Korumada Laboratuvar Güvenlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 |