Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktora Programı, 1987 yılından itibaren Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 2011 yılından itibaren Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi bünyesinde Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı tarafından yürütülen bir programdır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora diploması verilir
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
0913 (12.6-723)
Doktora programına, hemşirelik, veya sağlık memurluğu lisans mezunu olmak koşuluyla Halk Sağlığı, Halk sağlığı Hemşireliği ve diğer hemşirelik bilim alanları uzmanlığından yüksek lisans derecesine sahip olan, ALES sınavından en az 70 puan, YDS sınavından en az 55 puan veya ÜAK tarafından kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar güz ve bahar yarıyıllarında mülakat sınavına alınır. Adayların mülakat notunun 100 tam puan üzerinden en az 60 olması gerekir. Bilimsel başarı düzeyi notu; lisans mezunu ve tezsiz yüksek lisans mezunu olarak başvuran adaylar için; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i ve mülakat puanının % 25’inin toplamıdır. Tezli yüksek lisans mezunu olarak başvuran adaylar için ise; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20’si, yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının % 10’u ve mülakat puanının %20’sinin toplamı olarak hesaplanır. Bilimsel başarı düzeyi notunun en az 65 olması gerekir. Alınan puanlamalara göre yapılan sıralama ile ilanlarda duyurulan kişi sayısı kadar aday programa dahil edilir.
Formal
Yüksek lisans mezunu olarak kabul edilen öğrenciler için toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 240AKTS’dir. Programdan mezun olmak için adayın ağırlıklı teorik olmak üzere uygulamaları da bulunan derslerden başarılı olması ve doktora tezini bitirmesi gerekmektedir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 ya da 4 üzerinden 2,5 (CB) olması gerekir. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrenci, yeterlik sınavına alınır. Bu sınavdan başarılı olan doktora öğrencisi tez çalışmalarına başlar. Tez önerisini jüri önünde sunar. Altı aylık sürelerle tezindeki ilerlemesini ve sonuçları tez izleme komisyonuna sunar. Öğrenci, tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak zorundadır. Tez jüri önünde sözlü olarak savunulur. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir.
Bu program; Ege Üniversitesi 2018-2023 Stratejik Planınına A2:”Eğitim Faaliyetlerine ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek,” amacı doğrultusunda oluşturulan H2.1:” Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması” hedefini karşılamakta olup, aynı zamanda çocuk, genç, kadın, ve yaşlı bireylerin sağlığını güçlendirmeyi amaçlayan 11. Kalkınma Planının “ Nitelikli İnsan, Güçlü Toplum” hedef ve politikasının gerçekleştirilmesine hizmet etmektedir.
Halk Sağlığı Hemşireliği alanında uzmanlaşmış hemşireler Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel hastanelerde klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak çalışırlar. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Kurumu ve İllerde Halk Sağlığı Müdürlüklerinde birim sorumlusu, yönetici olarak görev alabilirler. Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Yüksekokullarında/Fakültelerinde Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında, Sağlık Yüksekokullarında hemşirelik ve ebelik bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler.
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı:Prof. Dr. Şafak DAĞHAN Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Bornova/İzmir Tel:02323115600 Fax:023233886374 e-mail: safak.daghan@ege.edu.tr
Doktora programına kayıtlanan öğrenciler anabilim dalında açıkta bulunan araştırma görevlisi kadrolarına yerleştirilirler. Anabilim dalı tarafından yürütülen araştırmalara, projelere katılırlar. İlgi alanları doğrultusunda kongre ve toplantılarda yer alırlar.
1 | Kültürel farklılığa neden olan dinamik süreçleri anlayabilme ve farklı kültürlerden olan kişilere yeterli bakım verebilme. |
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
4 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme. |
5 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme |
6 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilme. |
8 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
9 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda politik süreçlere katılıp liderlik yapabilme. |
10 | Halk sağlığı programlarını ve kaynaklarını eleştirel düşünme becerisini kullanarak savunabilme. |
11 | , |
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). |
14 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme. |
15 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
16 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026011996 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SEÇ.DR1 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER1 | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026021996 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026182016 | Türkçe | Hemşırelıkte Nıtel Araştırma | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
930402SEÇ.DR2 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER2 | Seçmeli | - | - | - | 17 | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026062000 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SEÇ.DR3 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER3 | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026142002 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026472014 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SEÇ.DR4 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER4 | Seçmeli | - | - | - | 13 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 40 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930402SEÇ.DR1 - SEÇMELİ DERSLER1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
930402SEÇ.DR2 - SEÇMELİ DERSLER2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
930402SEÇ.DR3 - SEÇMELİ DERSLER3 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
930402SEÇ.DR4 - SEÇMELİ DERSLER4 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 |
1 | Kültürel farklılığa neden olan dinamik süreçleri anlayabilme ve farklı kültürlerden olan kişilere yeterli bakım verebilme. |
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
4 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme. |
5 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme |
6 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilme. |
8 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
9 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda politik süreçlere katılıp liderlik yapabilme. |
10 | Halk sağlığı programlarını ve kaynaklarını eleştirel düşünme becerisini kullanarak savunabilme. |
11 | , |
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). |
14 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme. |
15 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
16 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026012019 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026022019 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026452019 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SDG1 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG1 | Seçmeli | - | - | - | 12 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026062019 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026142019 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304026182019 | Türkçe | Hemşırelıkte Nıtel Araştırma | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
930402SDG2 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG2 | Seçmeli | - | - | - | 11 | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
930402SDG3 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG3 | Seçmeli | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 40 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ605 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930402SDG1 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
9304026442019 | Türkçe | Acıl ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
930402SDG2 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
9304026442019 | Türkçe | Acıl ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
930402SDG3 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG3 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026042005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026072015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları ıçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026102015 | Türkçe | Hemşırelık Uygulamaları İçın Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026212000 | Türkçe | İşyerı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026282005 | Türkçe | Hemşırelık Kuram ve Felsefesı-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026302011 | Türkçe | Evde Bakım Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026322005 | Türkçe | Transkültürel Hemşırelık | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304026402008 | Türkçe | Yöntem Açısından Araştırma Eleştırılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304026432005 | Türkçe | Aıle Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
9304026442019 | Türkçe | Acıl ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |
1 | Kültürel farklılığa neden olan dinamik süreçleri anlayabilme ve farklı kültürlerden olan kişilere yeterli bakım verebilme. |
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
4 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme. |
5 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme |
6 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilme. |
8 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
9 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda politik süreçlere katılıp liderlik yapabilme. |
10 | Halk sağlığı programlarını ve kaynaklarını eleştirel düşünme becerisini kullanarak savunabilme. |
11 | , |
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). |
14 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme. |
15 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
16 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026012023 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
9304026452019 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SDG1 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG1 | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 11 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026062019 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
930402SDG2 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG2 | Seçmeli | - | - | - | - | |
SBEAKT1 | Türkçe | Aktarılabılır Becerıler 1 | Zorunlu | 4 | - | - | 10 | |
SBEDRSEM600 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 7 | 0 | 0 | 19 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
930402SDG3 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığı Yüksek Lısans Derecelı Doktorta SDG3 | Seçmeli | - | - | - | - | |
SBEAKT2 | Türkçe | Aktarılabılır Becerıler 2 | Zorunlu | 4 | - | - | 10 | |
SBEDRUAD601 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 15 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ601 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
SBEDRTO601 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRUAD602 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SBEDRYET601 | Türkçe | Yeterlık Sınavı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ602 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD603 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ603 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD604 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ604 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD605 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEDRTEZ605 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SBEDRUAD606 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930402SDG1 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026022023 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
930402SDG2 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026022023 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
930402SDG3 - Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktorta SDG3 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304026022023 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9304026032005 | Türkçe | Rısk Yaklaşımı ıle Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026082005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026162005 | Türkçe | İlerı Halk Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9304026232000 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | - | 2 | - | 4 | |
9304026472019 | Türkçe | Halk Sağlığı Hemşırelığınde Son Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |