Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanında doktora eğitimi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 1992 yılında başlamıştır.
Doktora derslerini ve Avlama İşleme Teknolojisi ile ilgili hazırladıkları tezlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler doktora derecelerini alırlar.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
Doktora programına , Yüksek Lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucunda güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilir. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den sayısal puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %15’i, yüksek lisans kademesi not ortalamasının %10’iu ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 60, bilimsel başarı düzey notunun da en az 65 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Doktora Programının süresi sekiz yarıyıldır. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Program; toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez sunumu ve tez savunmasından oluşur. Yüksek lisans dersleri zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 240'dır. Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrenci, yeterlik sınavına alınır. Bu sınavdan da başarılı olması halinde tez önerisini jüri önünde sunar. Altı aylık sürelerle tezindeki ilerlemesini ve sonuçları tez izleme komisyonuna sözlü olarak sunar. Seminer ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanı Doktora programı, Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Avlama ve İşleme Teknolojisi alanlarına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme yeterliliğini kazandıracak programdır. Araştırma yöntemlerinin geliştirilmesi ve uygulanmasının yanı sıra, elde edilen verilerin yorumlanması ve bilimsel yayın haline dönüştürülmesi konularında beceri edindirmeyi hedeflemektedir.
Bu program mezunları, KPSS`den gereken puanı almaları durumunda Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı, Devlet Su İşleri ve Belediyeler gibi kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilmenin yanı sıra su ürünleri üretim ve işleme tesislerinde görev alabilmekte ayrıca akademik kariyer yapabilmektedirler.
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar , aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme Şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
E-Öğrenme
Program Başkanı: Prof. Dr. Altan LÖK, E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi, Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi Bölümü, 35100, Bornova, İzmir. Tel: 0 232 311 12 99. AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. M. Tolga DİNÇER, E. Ü. Su Ürünleri Fakültesi, Avlama ve İşleme Teknolojisi Bölümü, 35100, Bornova, İzmir. Tel: 0 232 311 52 29
Fakültenin Urla`da, Bornova`da ve Kuş Cennetine yakın olan 18.000 dekarlık alana sahip olan Dalyan da olmak üzere toplam üç ana binası mevcuttur. Urla`da Fakültenin büyük bir araştırma gemisi bulunmaktadır. Bu 110 tonluk EGESÜF araştırma gemisi, trolle ve uzatma ağlarıyla balıkçılık gibi çeşitli araştırmalar için kullanılır. EGESÜF, balıkçılık araştırma gemisi olarak dizayn edilmiş 27 metre uzunluğunda 6,5 metre genişliğindedir ve 463 HP`lık motorla çalışır. Fakültenin ayrıca 6,5 metre uzunluğunda küçük bir teknesi ve iki Zodiac botu vardır. Urla kampüsünde, ihtiyaçlara uygun olarak düzenlenmiş pek çok laboratuar ve akademik personelin ve öğrencilerin hizmetinde olan bir kütüphane vardır. Öğretim üyeleri ve öğrenciler Ege Üniversitesi Bilgisayar Merkezi ve Bilgisayar Laboratuarlarını veri analizleri için kullanırlar. Avlama ve İşleme Teknolojisi Bölümü, Su Ürünleri Fakültesinin üç bölümünden biridir.
1 | Seçtiği alanda araştırma yapabilme, deneysel tasarım yapabilme, tasarladıkları denemeleri gerçekleştirebilme, veri toplayabilme ve analiz edebilme, sonuçları yorumlayabilme ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 | En az 1 yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme; yaptığı çalışmalar veya hazırladığı ödevlerde yabancı yayınları kullanabilme bilgi ve becerisi kazanabilme |
3 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana uyarlayabilme. |
4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme |
5 | Toplumsal duyarlılığa ve etik değerlere uyma bilincine sahip olabilme. |
6 | Ekosistem temelli sürdürülebilir balıkçılık yönetimi, balıkçılık teknolojisi, su ürünleri kalitesi ve güvenliği, yeni ürünlerin geliştirilmesi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip olma. |
7 | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında mühendislik problemlerini saptayabilme ve çözüme yönelik yeni fikir ve kavramsal tasarımları ortaya koyabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FENETKSU2021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ıle Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
FENORYT2023 | Türkçe | Lısansüstü Eğıtım Süreç Yönetımı | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
SAİ-SG-DOK-G | Türkçe | Su Ürünlerı Avl.İşl. Seçmelı Grubu DOK Güz | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 6 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016022013 | Türkçe | Balıkçılık Teknığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 8 | |
FENDRSEM1 | Türkçe | Semıner I | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
SAİ-SG-DOK-B | Türkçe | Su Ürünlerı Avl.İşl. Seçmelı Grubu DOK Bahar | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 14 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD0 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
FENDRYET2020 | Türkçe | Yeterlılık | Zorunlu | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 5 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FENDRSEM2 | Türkçe | Semıner II | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
FENDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 24 | |
Toplam | 1 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ1 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD1 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ2 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD2 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ3 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD3 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ4 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD4 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
SAİ-SG-DOK-G - Su Ürünleri Avl.İşl. Seçmeli Grubu DOK Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016012015 | Türkçe | Avcılıkta Balık Davranışları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016032015 | Türkçe | Balıkçılık Araştırmalarında Proje Hazırlama | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016052013 | Türkçe | Balıkçılık Av Araç ve Gereçlerını İzleme ve Sensör Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016132001 | Türkçe | Balıkçılıkta Bılımsel Yayın Hazırlama Teknığı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9104016152002 | Türkçe | Türe Özel Su Ürünlerı Avlama Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016232004 | Türkçe | Balıkçılık Ekolojısı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 8 | |
9104016252004 | Türkçe | Trol Seçıcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016272005 | Türkçe | Balıkçılık Av Araçlarının Sualtında Gözlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016392011 | Türkçe | Balıkçılık Kaynakları ve İzlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016452012 | Türkçe | Ekosıstem Yaklaşımlı Balıkçılık | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016512017 | Türkçe | Balıkçılıkta Bıotelememetrı Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016532018 | Türkçe | Temel Bıyolojık Özellıklerın Balıkçılık Yönetımındekı Kullanımı ve Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
SAİ-SG-DOK-B - Su Ürünleri Avl.İşl. Seçmeli Grubu DOK Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016042015 | Türkçe | Barbun Balığı (Mullus spp.) Türlerı Avcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016061998 | Türkçe | Balık Populasyonları Üzerıne Balıkçılığın Etkısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016102002 | Türkçe | Demarsal Balık Stoklarının Tespıtı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016202009 | Türkçe | Avrupa Bırlığı Ortak Balıkçılık Polıtıkası | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016262008 | Türkçe | Yapay Resıf Tasarımında Dalga ve Akıntı Etkılerının Belırlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016282022 | Türkçe | Turkısh Fıshıng Industry; From Employment to Productıon | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9104016362007 | Türkçe | Trol Kapı Tasarımı ve Etkınlığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016382008 | Türkçe | Habıtat Bağımlı Türlere Özgü Yapay Resıf Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016402008 | Türkçe | Kabuklu Avcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016442009 | Türkçe | Balıkçılık Takımlarının Model Ölçeğınde Hazırlanması | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016482011 | Türkçe | Avlanabılır Stoklarda Denge | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016502011 | Türkçe | Anadolu Balıkçılık Kültürü | Seçmeli | 2 | 1 | - | 8 | |
9104016582012 | Türkçe | Balık Çıftlıklerı ve Balıkçılık Arasındakı Etkıleşımler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9104016642014 | Türkçe | Balıkçılıkta Coğrafı Bılgı Sıstemı (CBS) Uygulaması | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |
1 | Seçtiği alanda araştırma yapabilme, deneysel tasarım yapabilme, tasarladıkları denemeleri gerçekleştirebilme, veri toplayabilme ve analiz edebilme, sonuçları yorumlayabilme ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 | En az 1 yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme; yaptığı çalışmalar veya hazırladığı ödevlerde yabancı yayınları kullanabilme bilgi ve becerisi kazanabilme |
3 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana uyarlayabilme. |
4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme |
5 | Toplumsal duyarlılığa ve etik değerlere uyma bilincine sahip olabilme. |
6 | Ekosistem temelli sürdürülebilir balıkçılık yönetimi, balıkçılık teknolojisi, su ürünleri kalitesi ve güvenliği, yeni ürünlerin geliştirilmesi hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip olma. |
7 | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında mühendislik problemlerini saptayabilme ve çözüme yönelik yeni fikir ve kavramsal tasarımları ortaya koyabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FENETKSU2021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ıle Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
FENORYT2023 | Türkçe | Lısansüstü Eğıtım Süreç Yönetımı | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
SAİ-SG-DOK-G | Türkçe | Su Ürünlerı Avl.İşl. Seçmelı Grubu DOK Güz | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016022013 | Türkçe | Balıkçılık Teknığı II | Zorunlu | 3 | - | - | 8 | |
FENDRSEM1 | Türkçe | Semıner I | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
SAİ-SG-DOK-B | Türkçe | Su Ürünlerı Avl.İşl. Seçmelı Grubu DOK Bahar | Seçmeli | - | - | - | 16 | |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
FENDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 16 | |
FENDRYET790 | Türkçe | Yeterlılık | Zorunlu | - | - | - | 9 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ694 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 19 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
FENDRSEM2 | Türkçe | Semıner II | Zorunlu | 1 | - | - | 6 | |
Toplam | 1 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
SAİ-SG-DOK-G - Su Ürünleri Avl.İşl. Seçmeli Grubu DOK Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016012015 | Türkçe | Avcılıkta Balık Davranışları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016032015 | Türkçe | Balıkçılık Araştırmalarında Proje Hazırlama | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016052013 | Türkçe | Balıkçılık Av Araç ve Gereçlerını İzleme ve Sensör Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016072002 | Türkçe | Pelajık Balık Stoklarının Tespıtı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016132001 | Türkçe | Balıkçılıkta Bılımsel Yayın Hazırlama Teknığı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9104016152002 | Türkçe | Türe Özel Su Ürünlerı Avlama Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016232004 | Türkçe | Balıkçılık Ekolojısı | Seçmeli | 2 | 1 | - | 8 | |
9104016252004 | Türkçe | Trol Seçıcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016272005 | Türkçe | Balıkçılık Av Araçlarının Sualtında Gözlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016392011 | Türkçe | Balıkçılık Kaynakları ve İzlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016452012 | Türkçe | Ekosıstem Yaklaşımlı Balıkçılık | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016532018 | Türkçe | Temel Bıyolojık Özellıklerın Balıkçılık Yönetımındekı Kullanımı ve Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
SAİ-SG-DOK-B - Su Ürünleri Avl.İşl. Seçmeli Grubu DOK Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9104016042015 | Türkçe | Barbun Balığı (Mullus spp.) Türlerı Avcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9104016061998 | Türkçe | Balık Populasyonları Üzerıne Balıkçılığın Etkısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016102002 | Türkçe | Demarsal Balık Stoklarının Tespıtı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016122001 | Türkçe | Balık Avcılığında Tuzaklar | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016202009 | Türkçe | Avrupa Bırlığı Ortak Balıkçılık Polıtıkası | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016262008 | Türkçe | Yapay Resıf Tasarımında Dalga ve Akıntı Etkılerının Belırlenmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016362007 | Türkçe | Trol Kapı Tasarımı ve Etkınlığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016382008 | Türkçe | Habıtat Bağımlı Türlere Özgü Yapay Resıf Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016402008 | Türkçe | Kabuklu Avcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016442009 | Türkçe | Balıkçılık Takımlarının Model Ölçeğınde Hazırlanması | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016482011 | Türkçe | Avlanabılır Stoklarda Denge | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9104016502011 | Türkçe | Anadolu Balıkçılık Kültürü | Seçmeli | 2 | 1 | - | 8 | |
9104016582012 | Türkçe | Balık Çıftlıklerı ve Balıkçılık Arasındakı Etkıleşımler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9104016642014 | Türkçe | Balıkçılıkta Coğrafı Bılgı Sıstemı (CBS) Uygulaması | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |