1955 yılından 1981 yılına kadar mezun olanlar Ziraat Yüksek Mühendisi ünvanı alırken, bu yıldan itibaren eğitimin 5 yıldan 4 yıla indirilmesi ile Ziraat Mühendisi ünvanı almaya başlamışlardır. 1983yılına kadar lisans üstü çalışmalar Dekanlığa bağlı olarak yapılmıştır. Fen Bilimleri Enstitüsü kurulduğundan beri Lisansüstü çalışmaları bu enstitüye bağlı olarak sürdürülmektedir.
Bahçe Bitkileri Bölümünde yüksek lisans derecesi aldıkları derslerde başarılı olmuş, tez konularıyla ilgili çalışmaları tamamlamış ve tezlerini başarı ile savunmuş adaylara verilmektedir
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bahçe Bitkileri Bölümü Tezli Yüksek Lisans programının başlıca amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Araştırma çalışması öğrenciye , bireysel beceri ve profesyonel bakış açısını tarımsal uygulamalarda etkin bir şekilde kullanabilme imkanı sağlayacaktır. Tez kanuları 6 kategoriye ayrılır. Sebze yetiştiriciliği ve ıslahı, meyve yetiştiriciliği ve ıslahı, Bağ yetiştiriciliği ve ıslahı, Hasat sonrası fizyolojisi ve Süs bitkileri üretimi
Ziraat Yüksek Mühendisleri kamu ve özel sektörde görev yapmaktadır. Ziraat Mühendisi ünvanını almış mezunlar, gerekli sınavları verdikleri takdirde Tarım ve Köyişleri Bakanlığı veya Dış Ticaret Müsteşarlığı gibi değişik kurumlarda devlet memuru olarak çalışabilecekleri gibi, özel sektörde gübre, ilaç, tohum, fide, fidan üretim, depolama, ihracat-ithalat, paketleme-pazarlama ve sertifikasyon gibi konularda çalışabilme imkanına sahiptirler. Ayrıca zirai danışmanlık yapabilme ve gıda kontrolü (fırın pastane vs. denetleme) olarak çalışma haklarına sahip olabileceklerdir.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Yarıyıl içi notu (ham not) ara sınavın % 40’ı, final sınavının % 60’ı alınarak bulunur. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Her ders için ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceği “ders öğretim planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Prof. Dr. M. Ercan ÖZZAMBAK m.ercan.ozzambak@ege.edu.tr Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü 35100 Bornova/İZMİR Tel ve Faks: 0 (232) 388 18 65 Tel: 0(232) 311 26 21 E-Mail: bahce@ege.edu.tr
1. Çiçek serası; Süs bitkileri çalışmaları bir plastik sera ve iki yüksek plastik tünelde Gerbera, Lilium, Gül, Limonyum, Karanfil türleriyle çalışılmaktadır. 2. Sebze serası (3 Adet); Sebzelerin topraksız veya organik olarak üretiminin yapıldığı seralar. 3. Adaptasyon serası; Saksılarda tuzluluk denemelerinin ve invitro koşullarda üretilen bitkilerin adaptasyonlarının yapıldığı sera. 4. Sağlıklı fidan üretimi serası 5. Sebze eğitim serası Laboratuarlar: 1. Hazırlık ve Ektraksiyon Laboratuarları; ürünlerin kimyasal analiz aşamasına hazırlamak için yapılan, temizleme, ayırma, vs. işlemlerin, ekstraksiyonun, yaş yakmanın, fırında kurutmanın ve fiziksel analizlerin yapıldığı, 2. Ekofizyoloji Laboratuarları; spektrofotometrik analizlerin, yaprak alanı indeks ve fotosentez ölçümlerinin yapıldığı, 3. Fizyoloji Laboratuarları; ürünlerin kimyasal analizlerin yapıldığı, 4. Meyve Laboratuarları; bitki materyalinin köklendirildiği, çimlenme ve üretim materyalinin hazırlandığı, 5. Tohum Laboratuarları; bahçe bitkilerinin tohumlarının kimyasal veya fiziksel olarak kalite analizlerinin yapıldığı, 6. Doku Kültürü Laboratuarları; meyve, sebze ve çiçek materyallerinin meristem kültürü yolu ile üretildiği, 7. Mantar Laboratuarları; mantar üretimi için gerekli misellerin üretildiği ve mantar konusunda analizlerin yapıldığı, 8. Mikroskopi Laboratuarları; çeşitli histolojik analizlerin yapıldığı ve 9. Biyoteknoloji Laboratuarları; bahçe bitkileri ürünlerinin genetik yapısı ve sorunlarının araştırıldığı laboratuarlar bölümde bulunmaktadır. Üretim Alanları: 1. Seralar: Bölümümüze ait sebze (2 adet PE sera ve 1 adet yüksek plastik tünel), süs bitkileri (1 adet PE sera 2 adet yüksek plastik tünel) ve 3 adet meyve fidanı yetiştirme serası ve 2 adet sebze alıştırma serası bulunmakta üretim tüm yıl devam etmektedir. Sebze seralarının 1 tanesinde “Organik Tarım” diğer ikisinde “Topraksız Tarım” tekniğiyle bu güne kadar domates, hıyar, biber, fasulye, salata-marul ve yaprakları yenen değişik sebzeler yetiştirilmiştir. Süs bitkileri seramızda ise Topraksız Tarım ve Klasik Tarım teknikleri kullanılarak kesme çiçek (gerbera, gül, karanfil, krizantem, şebboy, lilium, lisiantus, limonyum, glayöl, solidago ve nergis) ve doğal çiçek soğanları (Adıyaman lalesi, ağlayan gelin, kardelen, göl soğanı, misk zambağı) yetiştiriciliği yapılmaktadır. 2. Açıkta Sebze Yetiştiriciliği: Bölümümüze ait işletme alanında her türlü sebze yetiştiriciliği yapılmaktadır. 3. Meyve Yetiştiriciliği: Bölümümüze ait işletme alanında elma, armut, ayva, şeftali , erik, kiraz, vişne, badem, kayısı, incir, ceviz, muşmula, Trabzon hurması, turunçgil, zeytin ve bağ türleri gibi meyve ile bu türlere ait çeşitler yer almaktadır.
1 | Uzmanlık alanında bilgi üretme ve ülkesel ve bölgesel sorunları izleme ve farkına varabilme |
2 | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve bunları amaca yönelik kullanabilme becerisi |
3 | Uzmanlık alanında ihtiyaç duyulan yeni bilgi ve yöntemleri öğrenebilme yeteneği |
4 | Bilimsel yöntemlere uygun olarak hipotez oluşturabilme ve buna göre araştırma kurgusu planlayabilme |
5 | Elde ettiği sonuçları irdeleyip değerlendirebilme becerisi |
6 | Varılan bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edebilme ve bunu bilimsel ortamlarda savunabilme |
7 | Edindiği bu becerileri gerek bilim, gerekse pratikte kullanabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102015312004 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Deneme Teknığı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 8 | |
BAB-SG-YL-G | Türkçe | Bahçe Bıtkılerı Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Güz | Seçmeli | - | - | - | 22 | |
FENETKZRT2021 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ıle Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
FENORYT2023 | Türkçe | Lısansüstü Eğıtım Süreç Yönetımı | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
Toplam | 4 | 2 | 0 | 36 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BAB-SG-YL-B | Türkçe | Bahçe Bıtkılerı Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Bahar | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
FENYLSEM | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ591 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
BAB-SG-YL-G - Bahçe Bitkileri Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102015071998 | Türkçe | Meyve Ağaçlarını Çoğaltmanın Bıyolojık Esasları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015151998 | Türkçe | Tohum Depolamanın Temel İlkelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015171998 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Doku Kültürü Uygulamaları I | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9102015191998 | Türkçe | Tohum Bıyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015252002 | Türkçe | Soğanlı ve Yumrulu Süs Bıtkılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015272002 | Türkçe | Dünya Ülkelerınde Bağcılık ve Karakterıstıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9102015292003 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Stres Fızyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102015372004 | Türkçe | Bıtkılerde Moleküler Yöntemlerın Kullanımı ve Pratık Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015392016 | Türkçe | Tohumlarda Kalıteyı İyıleştırıcı Uygulamalar | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015412005 | Türkçe | Tarımsal Bıyoçeşıtlılık | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015432010 | Türkçe | Bıtkılerde Gen Ekspresyonu ve Analız Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015452010 | Türkçe | Sebze Islahının Prensıplerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015512011 | Türkçe | Hasat Sonrası İşlemlerde Yenı Uygulamalar | Seçmeli | 2 | 2 | - | 7 | |
9102015532011 | Türkçe | Meslekı İngılızce | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102015552012 | Türkçe | Üzümsü Meyvelerın Yetıştırılme Teknıklerı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102015572016 | Türkçe | Egzotık Sebze Türlerı ve Yetıştırıcılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015612016 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerı Araştırmalarında Yazım Ve Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015632014 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Mıkotoksın Oluşumu | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9102015652014 | Türkçe | Organık Sebze Yetıştırıcılığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015672017 | Türkçe | Mantar Mıselı Üretım Teknığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015692018 | Türkçe | Meyve Ağaçları Fızyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015712018 | Türkçe | Sebze Fızyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015732018 | Türkçe | Sebze Bahçesı Tesısı ve Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015772024 | Türkçe | Şaraplık Üzüm Yetıştırıcılığı ve Gelışımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
BAB-SG-YL-B - Bahçe Bitkileri Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9102015021998 | Türkçe | Ampelografı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015081998 | Türkçe | Meyvecılıkte Hormon Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015121998 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Organık Tarım Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015161998 | Türkçe | Sebze Olarak Değerlendırılen Otlar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015182012 | Türkçe | Sebzelerde Fıde Üretım Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015201998 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Doku Kültürü Uygulamaları II | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015221998 | Türkçe | Tohumlarda Kalıte Kontrol Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015241998 | Türkçe | Sera Bıtkılerınde Fızyolojık Bozukluklar | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015261998 | Türkçe | Üzümsü Meyveler ve Kıvı Yetıştırıcılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015282002 | Türkçe | Kaktüs ve Dığer Skulentler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015302002 | Türkçe | Bılgı Kaynaklarına Erışım ve Verı Sunumu | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015322002 | Türkçe | Ekolojık (Organık) Bağ Yetıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015362004 | Türkçe | Topraksız Tarım Teknıklerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015422004 | Türkçe | Tohumla Çoğaltılan Kesme, Saksı ve Mevsımlık Çıçekler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015442004 | Türkçe | Süs Bıtkılerı Islahı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015462004 | Türkçe | Organık Meyve Yetıştırıcılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015502004 | Türkçe | Bahçe Bıtkılerınde Laboratuvar Teknığı | Seçmeli | 3 | 2 | - | 8 | |
9102015522005 | Türkçe | Organık Tohum ve Fıde Üretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015542010 | Türkçe | Uygulamalı Sebze Islahı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015562016 | Türkçe | Bıtkı Genetık Kaynaklarının Toplanması, Karakterızasyonu ve Değerlendırılmesı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015582016 | Türkçe | Asmanın Moleküler Bıyolojısı ve Bıyoteknolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015622016 | Türkçe | Örtüaltı Meyve Yetıştırıcılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015642016 | Türkçe | Aşılı Sebze Fıdesı Üretımı Ve Sebzelerde Aşılamanın Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015662014 | Türkçe | Meyve gelışımı ve olgunlaşması sırasındakı bıyokımyasal değışımler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9102015682016 | Türkçe | Sanayı Sebzecılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015702016 | Türkçe | Sebze Olarak Değerlendırılen Fılızler ve Çıçekler | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9102015722016 | Türkçe | Hobı Sebzecılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015742018 | Türkçe | İlerı Fıdancılık Teknığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9102015762018 | Türkçe | Meyve ve Sebzelerde Bıyokımyasal ve Fızyolojık Analızler | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
9102015782020 | Türkçe | Kentsel Bahçe Bıtkılerı Tarımı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9102015802023 | Türkçe | Asmada Morfolojık ve Moleküler Tanımlama | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 |