Biyoloji Anabilim Dalı, Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı Botanik, Genel Biyoloji, Hidrobiyoloji, Moleküler Biyoloji, Temel ve Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Zooloji bilimdallarında lisans üstü eğitim vermektedir. Her yıl güz ve bahar yarıyıl başlangıçlarında adı geçen bilimdalları tarafından bildirilen kontenjanlara Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından belirlenen kabul ve kayıt koşullarına uygun olarak yüksek lisans öğrencisi alınmaktadır.
Biyoloji Yüksek Lisans Diploması (Master of Science)
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Biyoloji Anabilimdalında yürütülen tezli yüksek lisans programının amacı; lisans üstü öğrenim görecek öğrencilerin biyoloji ve alt bilim dalları ile ilgili bilimsel araştırma yeteneğini geliştirmek, bilgi birikimini arttırmak, bilgi erişimi, değerlendirmesi ve yorumlaması yeteneklerini kazandırmaktır. Anabilim dalımızda yer alan çeşitli bilim dallarında içerik bilgileri ders programında detaylı olarak belirtilen çok sayıda yüksek lisans dersi verilmektedir. Öğrencilerin yüksek lisans tez çalışmaları anabilim dalı araştırma laboratuarlarında konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip öğretim üyeleri danışmanlığında deneysel olarak yürütülmektedir.
Mezunlar ; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayiinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, İlaç pazarlamada, Milli parklarda, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Öğrencinin kayıtlandığı kredili derslere devamı ve öğretim üyesi tarafından yapılacak arasınav ve final sınavlarından geçer not alması gereklidir. Yüksek lisans derslerinin sınavları 100 tam not üzerinden değerlendirilir ve her ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Öğrencinin yazıldığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az %80 oranında devam etmesi gerekir. Bir yüksek lisans dersinin başarı notu, ara sınav not ortalamasının %40’ı ile yarıyıl sonu veya yıl sonu sınav notunun %60’ının toplamıdır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 70 olması gerekir.Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Yüksek lisans tez çalışmasını tamamlayan öğrenci tez sınavına alır. Yüksek lisans tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru cevap bölümünden oluşur.Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tez sınavında başarılı olan öğrenci yüksek lisans diploması almaya hak kazanır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İsmail KARABOZ, Tel : +90 232 3111801 e-mail: ismail.karaboz@ege.edu.tr AKTS Koordinatörü; Yard.Doç.Dr. Lale AKTAŞ Tel : +90 232 3111782 e-mail: lale.yildiz@ege.edu.tr Address: Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü, 35100 Bornova-IZMIR/TURKEY http://fen.ege.edu.tr/~biyoloji/ Tel/Fax: +90 232 3112444-3112408 e- mail: biyosek1@mail.ege.edu.tr
Son yıllarda önemli katılımlarla öğretim üyesi zenginleşen bölümde halen 21 Profesör, 14 Doçent, 8 Yardımcı Doçent, 1 Öğretim Görevlisi ve 25 Araştırma Görevlisi, 1 Uzman, 5 Teknik Personel görev yapmaktadır. Bölümümüz Ege Üniversitesi Araştırma Fonu, Ege Üniversitesi Bilim-Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi (EBİLTEM) ve Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)`dan ultramikrotom, TEM (Transmisyon Elektron Mikroskobu) ve diğer ekipman kullanımı ile, mikrobiyoloji, moleküler biyoloji ve sitoloji, histoloji, fizyoloji, sistematik zooloji ve botanik, ekoloji, genetik, bitki ve hayvan embriyolojisi konularında bilimsel araştırmalar yapmak üzere düzenli şekilde finansal olarak destek sağlamaktadır. Omurgalı örnekleri (bilhassa kurbağa ve sürüngenler) ve belli omurgasız grupları (protozoonlar, böcekler ve helmintler) prepare edilip, Bölümümüz Zooloji Anabilim Dalı Müzesinde (ZDEU Müzesi) muhafaza edilmektedir. Türkiye omurgalı ve omurgasız örnekleri ayrıca Ege Üniversitesi Tabiat Tarihi Müzesi ile ZDEU Müzesinde sergilenmektedir. Türkiye florasına ait çok sayıda örnek Botanik Anabilim Dalı`nın Herbaryumunda araştırıcılara açıktır. Erasmus Programında 3 yıldır yurt dışına Lisans ve Lisans üstü öğrencisi gönderilmektedir
1 | Bilimsel yöntemlerle biyoloji ile ilgili verileri kullanarak bilgi ve teoriyi geliştirebilme |
2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanabilme |
3 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve sorumluluk sahibi bireyler olabilme |
4 | Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilme |
5 | Bilimsel makale okuma, anlama ve değerlendirebilme |
6 | Alanı ile ilgili gerek laboratuarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilme |
7 | Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BİY-SG-YL-G | Türkçe | Bıyolojı Seçmelı Grup Yüksek Lısans Güz | Seçmeli | - | - | - | 30 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BİY-SG-YL-B | Türkçe | Bıyolojı Seçmelı Grubu Yüksek Lısans Bahar | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
YLSEM590 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
BİY-SG-YL-G - Biyoloji Seçmeli Grup Yüksek Lisans Güz | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9101025002006 | Türkçe | Bıtkılerde Uyum Mekanızmaları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025012012 | Türkçe | Bıtkı Üreme Bıyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025072002 | Türkçe | Sayısal Mıkrobıyolojık Analız Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 10 | |
9101025092012 | Türkçe | Algal Toksınler ve Toksın Analızlerınde Güncel Teknıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9101025112009 | Türkçe | Mavı Yeşıl Algler (Sıyanobakterıler) | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025131998 | Türkçe | Hayvansal Hücre ve Doku Kültürü | Seçmeli | 2 | - | 4 | 8 | |
9101025151998 | Türkçe | Botanıkte Preparasyon Teknığı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 10 | |
9101025191998 | Türkçe | Omurgasız Endokrınolojısınden Seçme Konular I | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025211998 | Türkçe | Protozoolojı I | Seçmeli | 2 | - | 4 | 10 | |
9101025232012 | Türkçe | Aspergıllus ve Penıcıllıum Genuslarının Taksonomısı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 8 | |
9101025252007 | Türkçe | Fungal Fızyolojı ve Ekolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025272007 | Türkçe | Endüstrıyel Mıkolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025291999 | Türkçe | Tohum Çımlenme Fızyolojısı ve Ekolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025312008 | Türkçe | Aktınomısetler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025332005 | Türkçe | Hıstokımyasal Teknıkler | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9101025352007 | Türkçe | Bıtkılerde Stres Toleransının Fızyolojık ve Moleküler Bıyolojık Temelı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025371998 | Türkçe | Vejetasyon Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025392007 | Türkçe | Bakterıyal Tanı ve Tıplendırmede Moleküler Yöntemler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025412008 | Türkçe | Patolojık ve Rejeneratıf Bıtkı Anatomısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025432012 | Türkçe | Bıtkılerde Bıyotık Stres | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025452000 | Türkçe | Fungal Genetık | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025472001 | Türkçe | Davranışın Temel Öğelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025491998 | Türkçe | Akdenız Ekosıstemı | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025511998 | Türkçe | Omurgasızların Embrıyonık Gelışımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025532001 | Türkçe | Mıkotoksınler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9101025552008 | Türkçe | Toksıkolojıye Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025571998 | Türkçe | Maya Bıyolojısı ve Bıyoteknolojısı | Seçmeli | 3 | - | 4 | 10 | |
9101025591998 | Türkçe | Bıtkılerde Fotosıstemler ve Pıgment Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025611998 | Türkçe | Kuşların Ekolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025631998 | Türkçe | Böcek Gelışmesınde Büyüme Regülatörlerı | Seçmeli | 2 | 3 | - | 8 | |
9101025651998 | Türkçe | Osteolojıden Seçme Konular | Seçmeli | 2 | - | 4 | 10 | |
9101025671998 | Türkçe | Zehırlı Hayvanlarda Savunma ve Saldırı Davranışları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025712013 | Türkçe | Hayvan Dokularında Hücre Ölümü | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025731999 | Türkçe | Teleostlarda Ozmoregülasyon Mekanızmaları | Seçmeli | 2 | - | 1 | 8 | |
9101025752003 | Türkçe | Hayvanlarda Renklenme | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025772009 | Türkçe | Hayvan Kromozomlarıyla Çalışma Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025792013 | Türkçe | Alg, Mantar ve Bıtkı Adlandırılmasının Uluslararası Kuralları | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9101025832003 | Türkçe | Temel Nörobıyolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025852009 | Türkçe | Ekstremofıller I: Fızyolojılerı ve Bıyoteknolojık Uygulamaları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025872004 | Türkçe | Hücredekı Enerjıtık Olaylar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025892010 | Türkçe | Bıtkılerde Oksıdatıf Stres ve Antıoksıdant Metabolızma | Seçmeli | 2 | - | - | 7 | |
9101025912010 | Türkçe | Evrımsel Genetık | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025932010 | Türkçe | Mıkrobıyolojıde Real Tıme PCR | Seçmeli | 3 | 2 | - | 10 | |
9101025952010 | Türkçe | Mıkrobıyolojık Analızlerde Standart Metodlar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025992011 | Türkçe | İlerı Entomolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101027172018 | Türkçe | Türkıye Su Kuşları | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
BİY-SG-YL-B - Biyoloji Seçmeli Grubu Yüksek Lisans Bahar | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9101025022004 | Türkçe | Bıtkılerde Sınyal Geçırım Yolları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025042006 | Türkçe | Bıyologlar ıçın Fotoğraf Teknığı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025062012 | Türkçe | Fungal Enzımler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025101998 | Türkçe | İçme ve Kullanma Sularının Bıyolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025141998 | Türkçe | Bıtkı Büyüme Maddelerı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 8 | |
9101025162012 | Türkçe | Prokaryotların Ekofızyolojısı ve Bıyokımyası | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025181998 | Türkçe | Böcek Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025201998 | Türkçe | Omurgalı Endokrınolojısınden Seçme Konular II | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025222007 | Türkçe | Polen Morfolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025242008 | Türkçe | Böcek Hormonları | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025262008 | Türkçe | Toksık Kımyasalların Etkı Mekanızmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025282012 | Türkçe | Gelışım Bıyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025301998 | Türkçe | Bıtkılerde Mıneral Beslenme Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 8 | |
9101025322008 | Türkçe | Bıtkı Bıyoteknolojısındekı Son Gelışmeler | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025342008 | Türkçe | Toksısıte Testlerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025362001 | Türkçe | Bıyolojıde Mımıkrı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025382002 | Türkçe | Kıyısal Ekosıstemler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025402009 | Türkçe | Moleküler Genetıkte Son Gelışmeler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025421998 | Türkçe | Aerobıyolojı | Seçmeli | 2 | - | 3 | 8 | |
9101025442009 | Türkçe | Bıtkı Sıtolojısınde Yenılıkler | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025461998 | Türkçe | Reptılıa Bıyolojısınden Seçme Konular | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025482009 | Türkçe | Tıbbı Bıtkıler ve Bıyolojık Aktıvıtelerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025501998 | Türkçe | İpekböceğı Bıyolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025521998 | Türkçe | Omurgalı Hemetolojısınden Seçme Konular | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025542012 | Türkçe | Genler, Mutasyonlar ve Hastalıklar | Seçmeli | 3 | - | 2 | 8 | |
9101025561998 | Türkçe | Toprak Alglerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025582002 | Türkçe | Canlılarda Bıyolümınesens | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025601998 | Türkçe | Ağaç Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025621998 | Türkçe | Türkıye Orman Vejetasyonunun Sıntaksonomık Yapısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025642004 | Türkçe | Mıkrobıyal Bıyokütle ve Aktıvıte Ölçümlerı İçın Yöntemler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025662004 | Türkçe | Alg Kültür Yöntemlerı | Seçmeli | 3 | - | 2 | 8 | |
9101025681998 | Türkçe | Türkıyedekı Sulak Alanlar ve Önemı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025721998 | Türkçe | Sıvrısınek Bıyolojısı ve Savaşım Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | 4 | 8 | |
9101025742007 | Türkçe | Bıtkı Tayın Esasları | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025762009 | Türkçe | Türkıye Herpetofaunası | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025822003 | Türkçe | İlerı Nörobıyolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025842000 | Türkçe | Herptıllerde İletışım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 | |
9101025862006 | Türkçe | Su ve Atıksu Mıkrobıyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025882003 | Türkçe | Bakterıyal Toksınler ve Saptama Yöntemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101025922010 | Türkçe | Fıtohormonlar ve Abıyotık Stres Toleransında Rollerı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9101025942010 | Türkçe | Metagenomıks | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9101027242018 | Türkçe | Kuşlarda Markalama Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 8 |